Článek
„Zůstane zachované první patro a podzemní část budovy. Stane se z ní technologické zázemí budoucí dvojkolejné trati mezi Ostrovcem a hlavním kladenským nádražím,“ potvrdil dnes Jaroslav Bašta, vedoucí sekce společnosti Eurovia, která stavbu realizuje. Samotná zastávka se posune o několik desítek metrů dále, pod rozdělovský most. Na něj povedou přímo od nástupiště schodiště a eskalátorů. Bezbariérový přístup zajistí výtahy.
Modernizace trati pokračuje podle plánu. „Aktuálně jsme zahájili budování podchodu na Ostrovci,“ doplnil Jaroslav Bašta. „Celý úsek mezi Ostrovcem a hlavním kladenským nádražím bude dvoukolejný, čímž se zvýší přepravní kapacita trati. Na zastávce Kladno město a ve stanici Kladno-Ostrovec vzniknou dvě vnější nástupiště s délkou nástupní hrany 230 metrů (Kladno město) a 225 metrů (Kladno – Ostrovec) a výškou 550 mm,“ popsala dříve zásadní parametry modernizace Nela Friebová, tisková mluvčí Správy železnic.
Hlavní kladenské nádraží bude nově obsahovat šest kolejí určených pro osobní dopravu se třemi mimoúrovňovými nástupišti. „Postaví se zde dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště o délce 200 až 230 metrů. Výška nástupní hrany bude 550 mm nad úrovní kolejí. Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude zajištěn podchodem,“ doplnila Friebová. Podchod bude protažen před nádraží směrem k Americké ulici. Před výpravní budovou bude prostor na přestup do kladenské MAD.