Článek
„Kromě pravidelné předsezonní údržby dojde i na pravidelné geodetické ověřovací měření, kontrolu světelného zabezpečovacího zařízení a již zmíněné kalibrace radionavigačních zařízení,“ popisuje rozsah plánovaných prací ředitel provozu letištních ploch pražského letiště Václav Válek.
Letadla budou vedlejší dráhu využívat pouze od osmi do osmnácti hodin. Rozhodující ovšem budou i aktuální meteorologické podmínky. Údržbu hlavní přistávací dráhy provádí pražské letiště vždy před začátkem hlavní sezóny. Loni byla výrazně delší, kvůli kompletní rekonstrukci hlavní pojezdové dráhy Bravo. Více zde.
„Jsme si vědomi toho, že využívání vedlejší dráhy opět zvýší provoz letadel nad hustě osídlenými částmi Prahy a Kladenska, ale rádi bychom zopakovali, že jediným systémovým řešením do budoucna, je realizace projektu paralelní dráhy,“ připomněl předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos. Preferovaný směr bude, v návaznosti na počasí, pro přistání od Prahy a vzlet na Kladno.