Hlavní obsah
Aktuální dění

Nádražní budova na Kladně půjde k zemi, čeká se na demoliční výměr

Foto: Ladislav Pavlík / www.KMzpravy.cz

Jen týdny dělí hlavní nádražní budovu na Kladně od jejího konce. Ještě na přelomu roku Správa železnic zvažovala i její zachování, nyní ale padlo definitní rozhodnutí.

Článek

Modernizace kladenského nádraží je součástí projektu elektrifikace a zdvojkolejnění trati na území města. Tento úsek je první částí kompletní přeměny dosluhující železnice mezi Kladnem a Prahou. Část nádražní budovy s bývalou restaurací šla k zemi už loni, nyní stejný osud čeká celý objekt. S tím ovšem nesouhlasí část kladenské veřejnosti. „Celý průběh přípravy nádražní budovy je naprosto otřesný, neprůhledný a s jediným cílem, zbavit se další části kladenského kulturního a industriálního dědictví, jež budova nádraží Kladno tvoří,“ říká architektka a hlavní opoziční zastupitelka Anna Gamanová.

Správa železnic své rozhodnutí zdůvodňuje technickým stavem nejen samotné budovy. „Výsledky doplňkového průzkumu v kladenské nádražní budově ukázaly, že je stávající odbavovací hala v horším stavu, než se původně předpokládalo. Po odborném posouzení proto bylo vybráno efektivnější řešení v podobě novostavby, která bude lépe situovaná a nabídne cestujícím moderní multifunkční prostor,“ uvedla Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí Správy železnic. „Výsledky měření ukázaly, že jsou v budově nejen odlišné základové poměry, ale byla zde zjištěna také přítomnost podzemní vody. Vzhledem k výrazně horšímu stavu objektu oproti očekávání bylo potřeba zvážit další možnosti, ze kterých se výstavba nové haly ukázala jako nejlepší řešení, “ doplnil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Aktuálně běží správní lhůta pro vydání demoličního výměru, který dá plánu státní firmy zelenou.

Foto: Správa železnic

Budoucí podoba odbavovací haly kladenského nádraží

Foto: Správa železnic

Budoucí podoba odbavovací haly kladenského nádraží

„Celý průběh přípravy nádražní budovy je naprosto otřesný, neprůhledný a s jediným cílem, zbavit se další části kladenského kulturního a industriálního dědictví, jež budova nádraží Kladno tvoří. Postoj kladenské radnice naprosto nechápu a myslím, že pánové zase vůbec nechápou, jakou škodu působí budoucím generacím,“ připomíná s ohledem na důležitost železnice pro rozvoj města Anna Gamanová. „Když se ukázal skutečný stav původní budovy, rozhodli jsme se s kolegy ve vedení města jednoznačně podpořit nové, moderní a funkční řešení s nižší energetickou náročností, což může přinést i značné provozní úspory. Předložená studie z našeho pohledu vypadá velice dobře,“ oponuje kladenský primátor Milan Volf. Konkrétní podobu nové nádražní budovy nyní Správa železnic hledá.

Nová odbavovací hala bude stát blíže podchodu pod jednotlivými nástupišti. Její podoba má navázat na koncepční studii od studia Jakub Cigler Architekti. Ta slouží jako příprava projektové dokumentace. „Přičemž zohlední veškeré relevantní faktory a zajistí, aby výsledné řešení bylo optimální jak pro cestující, tak pro město Kladno,“ potvrdila Nela Eberl Friebová. Dalším krokem bude soutěž na zhotovitele stavebních prací a samotná realizace stavby.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz