Článek
Nové cyklostezka vznikla podél stávající silnice a vede mimo jiné pod dálnicí D6. Její příprava přitom nebyla jednoduchá a trvala pět let. „Vybudování nás stálo 8,2 milionu korun. Samotné nás cena překvapila, ale taková byla v době soutěže situace na trhu,“ řekl družecký starosta Zdeněk Kofent. S financováním pomohly dotace Státního fondu dopravní infrastruktury a Středočeského kraje.
„Středočeský kraj se na této cyklostezce podílel finanční částkou zhruba 1,8 milionu korun z fondu cyklistické infrastruktury. Mám radost z toho, že to vypadá, že postup bude stejný jako u dalších cyklostezek, které se už podařilo otevřít a podpořit z fondu cyklistické infrastruktury. A to je, že na ty cyklostezky pak navazují další,“ doplnila středočeská hejtmanka Petra Pecková.
Doksy už připravují prodloužení nové cyklostezky až ke karlovarské silnici a dále na Velkou Dobrou a do Kladna. Na část z nich už mají zajištěné i financování a mohou tak soutěžit dodavatele. Stranou ovšem nezůstává ani Družec. Připravuje další trasy na každou okolní obec, tedy na Braškov na Dolní Bezděkov, na Žilinu. Místní síť chce dokončit ve spolupráci s přilehlými obcemi do deseti let.
Kraj navíc připravuje napojení mezi Rakovníkem, Křivoklátem a dále na Nižbor. Zcela zásadní pak bude stavba cyklostezky na místě stávající železnice mezi Kladnem a Prahou. „Určitě věřím, že jednou se bude napojovat i na již postavené cyklostezky. My jsme jako Středočeský kraj v nějakých prvotních fázích páteřní cyklostezku odsouhlasili, nyní se připravuje projektová dokumentace,“ doplnila hejtmanka.
Cyklisté od Prahy západ přes Kladensko a Rakovnicko se tak mohou těšit na výrazné zlepšení infrastruktury, a tedy na bezpečné a pohodlné propojení jednotlivých obcí nejen pro turistiku, ale i každodenní dopravu například do školy nebo do práce.