Článek
Současně připravilo návrh dohody o tarifní integraci kladenské MHD v rámci systému PID. „Více než půlroku máme velmi komplikované spojení nejen s centrem Kladna, ale především směrem do Prahy. Ranní spoje jsou naprosto přetížené, nedá se do nich nastoupit a někteří cestující už i zkolabovali,“uvedl na jednání kladenských zastupitelů iniciátor petice Jan Mourek. Peticí se kladenští zastupitelé zabývali v poslední možný termín vycházející ze zákona.
Ranní spoje jsou naprosto přetížené, nedá se do nich nastoupit a někteří cestující už i zkolabovali
„Posílíme linku 601, na níž přidáme šest párů spojů denně, více spojů bude i na lince 602. Týká se to především večerních hodin, kdy je spojení do této části města problematické,“ řekl náměstek kladenského primátora pro oblast veřejné dopravy Robert Bezděk. Linka 602 bude navíc nově od náměstí Svobody jezdit jako 601. Změny budou platit od 1. dubna. Současně vedení města chce dále jednat s představiteli kraje o nápravě stavu, k němuž došlo poté, co Kladno odmítlo přistoupit na požadavky hejtmanství se zaváděním Standardů dopravní obslužnosti.
Soudní spory pokračují
Na jedné straně Kladno upraví rozsah svých městských linek a navrhuje přistoupení k tarifu PID. Současně ovšem zastupitelé schválili možnost bránit se proti zavádění Standardů dopravní obslužnosti soudní cestou, tedy kasační a případně i ústavní stížností. „Rozhodně nechceme kladenské cestující v městské dopravě připravit o stávající výhody a nižší jízdné,“ doplnil Bezděk.
Redukci autobusových spojů provedl Středočeský kraj v rámci zavádění standardů dopravní obslužnosti. Ty nově přinesly požadavky na kofinancování veřejné dopravy z městských a obecních rozpočtů, s čímž řada obcí, včetně například Kladna nebo Mladé Boleslavi či Příbrami nesouhlasila.