Článek
Budování 6,5 kilometru včetně náročné mimoúrovňové křižovatky i mostních konstrukcí jde podle plánu. „Intenzivně pokračují stavební práce po celé délce trasy nového dálničního úseku D6. Aktuálně probíhají například zemní práce na násypu, odkop zářezu, v místě budoucí mimoúrovňové křižovatky pracuje dodavatel na svahování větví a realizace odvodňovacích žeber,“ potvrdila Dana Zikešová z týmu komunikace ŘSD.
Stavaři současně budují také přeložku silnice II/229 vedoucí do obce Hředle a Lišany, pracují na obsypu dešťové usazovací nádrže, přeložce plynovodu a středové kanalizaci. „Na estakádě o délce 805 metrů ralizujeme montáž bednění i výztuže nosné konstrukce. Nyní zde máme zabetonovaných 40 základů z celkových 48. Samotných pilířů je z celkových 88 zabetonovaných 64,“ doplnila Zikešová. Stavaři dosud jsme na všech pěti mostních objektech uložili přibližně 2 800 tun betonářské výztuže, 250 tun předpínací výztuže a 19 000 m3 betonu.
Řidiči úsekem výstavby aktuálně projedou obousměrně po silnici I/6, kde v místě výjezdů ze stavby je snížená rychlost na 50 km/h. Stavbu s předpokládanou cenou 1,9 mld. Kč bez DPH realizuje Metrostav Infrastructure. ŘSD ji plánuje uvést do provozu v srpnu příštího roku.