Hlavní obsah
Aktuální dění

Vedení Kladna odmítlo jednat s občany a krajem o hromadné dopravě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zástupci Kladna opět odmítli usednout k jednacímu stolu a řešit dlouhodobé spory o zajištění dopravní obslužnosti Kladna a okolí. Vedení kraje se proto sešlo přímo se zástupci obyvatel zasažené omezením spojů zejména do okrajových částí města.

Článek

„Věřila jsem, že se zástupci statutárního města Kladna na dnešní jednání dostaví, zvali je jejich občané, kteří založili petici a snaží se situaci řešit. Bohužel ani po dalším nedávném rozsudku soudu ve prospěch kraje město jednat nechce. Odmítlo i pozvání na dnešní schůzku. Pro kraj jsou tedy partneři občané města,“ řekla hejtmanka Petra Pecková po dnešním odpoledním jednání s iniciátory petice za zlepšení hromadné dopravy, kterého se rovněž zúčastnila senátorka Adéla Šípová.

Spor mezi Kladnem a Středočeským krajem se rozhořel v roce 2022, kdy kraj začal zavádět standardy dopravní obslužnosti spojené s povinností obcí a měst přispívat na financování systému. Zatímco u menších obcí se jedná o statisíce korun, v případě Kladna jsou to desítky milionů korun. Problém vyústil až v omezení počtu krajských spojů, což Kladno částečně nahradilo posílením městské autobusové dopravy.

Přes neúčast vedení kladenské radnice na dnešním jednání zazněla pro cestující nadějná zpráva. Zástupci kraje nabídli petičními výboru několik možností, které by mohly situaci na Švermově zlepšit. Mezi nimi je především posílení linky 330 o pět až šest spojů. „K danému kroku by mohlo dojít v rámci úpravy jízdních řadů, především úsporou ujetých kilometrů z odpoledních spojů linky 322 po městě Kladno, které by tak byly omezeny. Dále se mezi Kladnem a Nádražím Veleslavín předpokládá v průběhu letošního roku nasazení kloubových a tedy kapacitnějších autobusů na rychlíkových autobusových linkách,“ potvrdil mluvčí hejtmanství David Šíma. Toto řešení by podle něj mělo eliminovat počty přeplněných spojů.

„Jedná se o maximum možného, co v aktuálních mantinelech lze nastavit. Bohužel stále vše je v rukou vedení Kladna. Alespoň částečně se snažíme petičnímu výboru vyjít vstříc, nicméně bohužel ze strany města Kladna nevidím nejmenší zájem problém jeho občanek a občanů nějak řešit. Opětovně proto vyzývám vedení města Kladna, aby s námi usedlo k jednacímu stolu a budu tak činit i nadále,“ hodnotil dnešní jednání krajský radní pro dopravu Petr Borecký. Současně připomněl, že Kladno nyní postupuje pouze právní cestou, prostřednictvím soudů.

Soudní bitva

Kladno podalo kvůli sporům o Standardy dopravní obslužnosti ústavní stížnost. Současně se touto problematikou bude zabývat Nejvyšší správní soud. Zatímco zástupci kraje výdaje na právníky a soudní spory kritizují, právníci zastupující Kladno jsou opačného názoru. Vedení největšího středočeského města se brání tím, že není možné přistoupit na systém smluv na dobu neurčitou se závazkem nejasně stanovených možných doplatků nad rámec ročních záloh. „V praxi se tak může stát, že bychom mohli doplácet i desítky milionů. Bylo by od nás nezodpovědné na tento systém přistoupit,“ reagoval dnes kladenský primátor. „Věci, které u krajského soudu zazněly, jsou naprosto neuvěřitelné, stejně jako například záznam z jednání pana Boreckého se starosty na Mělnicku. Při něm uvedl, že obce odmítající přistoupení k systému dopravní obslužnosti, budou kráceny na krajských dotacích,“ řekl právník Jaroslav Dvořák v prosinci kladenským zastupitelům.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz