Článek
Vydali jsme se na nákup ergonomické myši a jenom jsme zírali, jak dneska probíhá přímý prodej. Myší tam měli opravdu hodně, však je to obchod s všemožnou elektronikou. Byli jsme v obchodě sami, plus 4 prodavači. Pár zákazníků zrovna opouštělo obchod s úspěšným nákupem.
Po nějaké chvíli jsme vyzvedli prodavače u pultu, protože sic sami na celé velké ploše obchodu, nikdo si nás moc nevšímal. Prohlíželi jsme si myši k PC. Ty klasické byly vybalené v mnoha variantách a mohli jsme si je i vyzkoušet. Ovšem my jsme zrovna chtěli tu ergonomickou. Taky jich měli hodně na výběr, ale všechny vzorně zabalené, zatavené do plastového obalu. Chtěli jsme od prodavače, aby jednu vybalil a my si ji mohli vyzkoušet. To jsme nepochodili. Prý se to nesmí vybalovat. Ale máme si ji vyzkoušet přes ten průhledný obal, koupit ji, vybalit a když nebude vyhovovat můžeme ji do 14 dnů vrátit. Podotýkám, že vrátit ji už můžeme vybalenou.
Má tohle logiku?
Proč není tento typ myši k vyzkoušení? Proč ji mám koupit, potom vrátit a chtít zkusit jinou. Ta zase nebude bez obalu, tak tedy znovu koupit, vybalit, vyzkoušet a vrátit. Když nebude vyhovovat.
To nemůže obchod myslet vážně?
Obávám se, aby tyto praktiky neprosákly do obchodu s oblečením a botami. Že by mi prodavačka ukázala zabalený kabát a krabici s botami. A ber, nebo nech být. Snad je to nenapadne, že bych mohla koupit, pak vracet, a tak pořád dokola.
Podobně narážíme na problém s knihami. Chvála, velká chvála pro Palác LUXOR v Praze. Alespoň u některých titulů a je jich čím dál více, poskytují jeden rozbalený prohlížecí vzorek. Zní to logicky, nekupuji zajíce v pytli a před nákupem mohu knihu prolistovat. A po mě mnoho dalších potencionálních kupujících. Když už je rozbalený vzorek velmi ohmatán, určitě není takový problém, rozbalit jeden další.
Tak, milá prodejno s elektronikou, vezmi si příklad a poskytni zákazníkovi veškerý servis. Neodháněj ho od sebe.
Nebo už neplatí staré dobré: Náš zákazník, náš pán?





