Hlavní obsah
Krása a fitness

Hubnutí s odbornou pomocí? No, nevím

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pexels

Někdy čerstvou zeleninu prostě nemůžete. Co poradí poradce na hubnutí?

Hubnutí, diety bez jojo efektu. Věčné téma. Svěřím se do rukou odborníků, to bude ta správná cesta. Myslela jsem si. Nebo ne? Uvidím, zkusím to. A viděla jsem.

Článek

Rozhodla jsem se najít poradce výživového. Ne, neoslovila jsem nikoho z těch „rychlokvašek“, kteří získali „certifikát“ výživového poradce na jakémsi víkendovém kurzu. Prohlédla jsem internet a oslovila vystudovaného, přímo na lékařské fakultě. Tak a teď už měla nastat ta část, že on/ona mi poradí, sestaví jídelníček a průběžně bude podávat rady a konzultovat. Prostě provede mě světem hubnutí a udržení si váhy, bez jojo efektu. Samozřejmě mu/jí za to zaplatím, protože se tím živí, za práci se přece platí. Za práci ano…

Začínám.

První konzultace domluvena. První dotaz byl, kolik chci zhubnout a na jak dlouhou dobu vidím naši spolupráci. Protože, cena za konzultaci je taková, cena za jídelníček je taková. A ještě mi může nabídnout balíček rad na měsíc nebo více měsíců. Vše za výhodnou cenu. Taky jak jinak, že? Vzhledem k tomu, že součástí péče o mně je i telefonický kontakt a konzultace kdykoliv i online, čekala jsem, že bude chtít onen poradce vědět, proč vlastně chci hubnout, proč se mi nedaří. No, nechtěl. Na moje dotazy „téměř okamžitě“ odpovídal v průběhu dvou, tří dnů. Ale jo, já vím, nemá na starost jenom mě. Tak ať tedy nenabízí okamžité konzultace, když to nezvládá.

Další první konzultace s dalším vystudovaným poradcem.

Povídáme si, co a jak. Vše je vyslechnuto a probráno. První vstupní konzultace končí a přijde mi shrnutí a návrh jídelníčku. Myslela jsem si, že to bude jídelníček pro mě, protože jsem musela mnoho potravin a jejich kuchyňských úprav vyřadit už napořád. No, jídelníček přišel. Naprosto pro mě nepoužitelný. Mnoho zdravých potravin a zdravých složek potravin bohužel nemohu jíst a některé ani pít. Myslela jsem si, že asi došlo k omylu. Prostě, člověk se splete, pošle jinou přílohu. Nedošlo. Vystudovaný, na lékařské fakultě, již s praxí poradce mi radí, že tedy, když něco z jídelníčku nemůžu, mám si to sama zaměnit za to, co můžu. K čemu mi tedy bude poradce? Další příloha byla samozřejmě ceník dalších služeb samostatně a také výhodné balíčky.

Zaplatím, ale za práci, ne za nic.

Jsem ochotná zaplatit za služby poradce, ale nejsem ochotná platit za nic. Co mi vlastně poradili ti poradci vystudovaní? To, co už jsem věděla před setkáním s nimi. Že si mám tak nějak vlastně jejich univerzální rady přizpůsobit podle svého. A hlavně, mám si předplatit jejich služby, které mi vlastně neposkytnou. Děkuji, to je mi k ničemu.

Budu se muset zase vydat na hubnoucí cestu sama. Metoda pokus – omyl asi bude nejspolehlivější.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Jojo efekt

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz