Hlavní obsah
Názory a úvahy

K čemu je mi pošta a proč některé obchody mají jen život jepičí?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lektorka

Pokud chcete zaslat balíček, už se asi také neobracíte na poštu. Využijete tedy jiných možnosti doručení, je to větší jistota. A některé věci prostě už koupíte jen přes internet, obchody mizí.

Článek

Musím ještě vyzvednout zásilky, v e mailu mi hlásí zpráva, že je čas na vyzvednutí. Jdu do města a navštívím tři obchody. Prodejnu obuvi, drogerii a papírnictví. Podle obsazenosti těchto výdejen volím cíl svých zásilek, objednaných a poslaných prostřednictvím internetu. Tak si nesu z drogerie oblečení, z obuvi nějaké knihy a z papírnictví zase nové boty. Když dokončím kolečko, jdu také kolem pošty, kam bych logicky měla jít vyzvednout všechny odeslané zásilky. Jenže už ji nijak nevyužívám.

Jednou jsem po dlouhé době potřebovala na poště něco vyřídit v obvyklé úřední dny, tedy v pondělí a ve středu. Šla jsem tam ve středu, když už jsem byla ve městě. Na obecním úřadě jsem skončila vyřizování a rozhodla jsem se jít ještě na vedlejší poštu koupit dálniční známku. Bylo ráno, půl deváté. Pošta měla zavřeno. Začínají v úřední den až v 10 hodin. Nechtělo se mi věřit svým očím, ale opravdu, roleta byla ještě zatažená. Tak jsem známku koupila přes internet, asi je to budoucnost veškerých nákupů.

Pomalu přestávám potřebovat i obchody. Popíšu vám jeden příklad: chci koupit určitý druh oblečení. Nejdříve si musím vzpomenout, kde nějaký obchod s tímto zbožím je. Ono to zní jako vtip, ale dnes je celkem běžné, že obchod otevře, nějaký ten měsíc funguje a je pryč. Podívám se tedy na google. Zadám klíčové slovo, třeba plavky. Přece jen se blíží léto, u nás bude otevřené nové koupaliště, tak budu plavky potřebovat. A už se mi nabízejí obchody ve vedlejším městě. Tak co, pojedu tam a nějaké pěkné si vyberu. Ale chyba lávky. Už jsem sice v obchodě a výběr tedy veškerý žádný. Jdu do dalšího, stejný výsledek. Mám představu o svých plavkách, to je ten největší problém. Sednu doma a googlím. A tady jsou, objednám je a za dva dny vyzvednu – třeba v drogerii, mají tam zrovna volnou kapacitu pro uložení balíčku s mými plavkami.

Adresát nezastižen

Na poštu tedy zase nespoléhám. Tam na to jdou od lesa. Balíky a balíčky rozvážejí dopoledne. Světe div se, ale dopoledne jsou lidi obvykle v práci. I když je pravda, že někdo pracuje na směny, tak je třeba zrovna dopoledne doma. Jste tedy doma dopoledne. Vyhlížíte doručení balíčku, nastavujete ucho, aby vám neuniklo zvonění u dveří. A nic. Potom jdete odpoledne ven a ve schránce je papír, kde se píše, že jste doma nebyli zastiženi. Jak jako? Dobře, uchopíte onen papír, občanský průkaz, protože bez něj opravdu nelze, jdete na poštu. Jdete tam v době, kdy mají otevřeno. Čekáte, čekáte a už jste na řadě. A zase nic. Váš balíček rozvážející auto ještě na poštu neuložilo. Přijďte zítra. Přijdete a čekáte a čekáte. Konečně, blížíte se k přepážce s nadějí, že dnes je ten den, kdy dostanete svůj balíček. Předložíte oznámení, občanský průkaz. Bohužel, váš balíček je na druhé pobočce. Asi se stal nějaký omyl. Omlouvají se a máte zase přijít zítra. Už bude vše připraveno.

Kolik je třeba pokusů k vyzvednutí vašeho balíčku?

Počítejte se mnou od začátku celé anabáze s názvem: Doručení balíčku. Jeden den, kdy jste i doma dopoledne, nezazvoní na vás rozvážející pošťák, vloží do schránky oznámení. Nejste doma, i když vlastně jste. No nic. Další pokus výše popsaný, balíček je ještě v rozvážejícím autě. Třetí pokus je další den, kdy si musíte udělat čas ve svém programu, podívat se, jestli na poště jsou a vyrazit pro balíček. Ani třetí pokus není úspěšný, balíček je na druhé pobočce. Pokud po třetím pokusu následuje třeba víkend, čekáte, protože na menší pobočce blízko vašeho bydliště prostě v sobotu nejsou. V pondělí můžete jít na poštu ráno, ale to mají možná od deseti hodin. Tak nevím, kdy je váš balíček k vyzvednutí. Snad se to někdy podaří. Doufejte.

Jak na to jinak?

Porovnejte doručení jiným způsoben než poštou. Využijete výdejní místo. Jdete si pro svoji zásilku sice nelogicky třeba do drogerie, ale tam mají otevřeno, v mailu máte vzkaz, že už na vás balíček čeká a vy ho prostě a jednoduše vyzvednete. Ani není třeba platit předem, můžete i zde v drogerii vyzvednout na dobírku a platit kartou.

Všichni v naší době uspěchané musíme během dne vyřídit i jiné záležitosti. Nemůžeme hrát loterii o vyzvednutí balíčku, tolik volného času nemáme. Už se mi tedy určitě nedivíte, proč moje zásilky nechodí na poštu.

Ale já se stále divím, že si můžu na poště koupit ponožky, omalovánky, sušenky. Pro tohle zboží bych si já osobně šla do příslušných obchodů. Zatím tady u nás ještě jsou. Snad nezmizí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz