Hlavní obsah
Finance

Naše české děti také mají moc rády kaši. Proč je v Čechách tak drahá?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Lektorka

Nechtělo se mi tomu věřit, tak jsem v rámci výletu po Německu navštívila obchod, kde prodávají dětské kaše. Stejná cena, ale zatraceně jiná gramáž. U nás 200 gramů, v Německu 400 gramů. Nechápu.

Článek

Asi někdo před oceňováním dětských instantních kaší snědl nějakou tu „vtipnou kaši“. Naše děti mají hned po mlíčku od maminky na svém stravovacím programu dětskou kaši. Moc jim chutná, výrobci se vynasnažili, aby příprava byla velmi jednoduchá. Prostě, zamíchej a jez. Dětská pusinka se ochotně otevírá a kaše mizí v bříšku. Bohužel v našich českých krabicích a sáčcích mizí velmi rychle i těch 200 g. Někdy dokonce 195 g. Asi, aby se naše miminka a batolátka nepřecpávala.

Protože se mi nechtělo věřit nějakým zvěstem typu „jedna paní povídala“, vypravila jsem se do německého obchodu. Podotýkám, že jsem opravdu nejela na „nákupní“ výlet za lepším příštím do Německa. Prostě jsem tam měla pracovní cestu, tak jsem využila možnosti přesvědčit se na vlastní oči. Tedy co je na tom pravdy, že v Německu je to levnější. Přišla jsem k regálu a uchopila první sáček s kaší. Byl takový naditý, něco vážil. Svými pár dioptriemi jsem zaostřila na gramáž a hle: 400 gramů. Tak to je jasné, dvakrát tolik než u nás. Podotýkám, že v obchodě nebyla akce a cena za toto množství s porovnáním u nás bylo přímo krásná. Naplnila jsem nákupní košík a našemu malému strávníkovi a jeho sestřičce jsem udělala velkou radost. Další milé zjištění bylo, že kaše stracciatella obsahovala hodně, ale opravdu hodně kousků čokolády. Vzhledem k tomu, že naše vnoučátka opravdu milují čokoládovou příchuť, zavládla u nich velká radost. Míchala a míchala a v teplé kaši se čokoláda rozpustila a zabarvila spolehlivě kaši do požadovaného hnědého odstínu. To víte, každý má své chutě a naši nejmenší mají momentálně na piedestalu chuť čokoládovou.

Dobře, dobře, já vím, že mít dítě je drahý špás. Ale co k tomu dodat. Třeba že dítě nebude mít tak drahou kaši a má jíst něco jiného a třeba zdravějšího a tak dále. Nebo třeba, že mám tady u nás nakupovat ve výhodných akcích a získám tak lepší cenu. Ale co když vnoučátka usoudí, že této příchutě už bylo dost a já budu mít velkou akční zásobu doma. Mám snad spustit výměnný obchod mezi ostatními ženami. Třeba ve smyslu: Nabízím pět krabic čokoládové za stejný počet sušenkové kaše. Ne, díky, to vážně nechci. Cena nebude problémem jen u dětské kaše, protože si kladu otázku:

Proč mě dcera požádala i o nákup přesnídávek pro naše nejmenší, až zase pojedu do Německa. Že by v tom zase hrála roli gramáž a cena?

Omrknu to a uvidíme. Třeba to bude jiný důvod.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz