Článek
Myslela jsem si, že zaplatit svým zaměstnancům v hotelech a restauracích, má za povinnost zaměstnavatel. A ne, že bude část platu tak nějak platit zákazník. Asi i když chce, nebo nechce. Platit bude, protože dýška mají být legální částí platu. Nechápu.
To pak třeba jiná profese např. opraváři. Přijdou do Vašeho bytu, opraví závadu. Zaplatíte za opravu, a ještě jste téměř povinni zaplatit dýško navíc, protože to by si opravář nic nevydělal.
A konečně prý díky dýškům od zákazníků tyto profese dosáhnou na hypotéky a půjčky. A co já jako zákazník s tím mám společného?
Nejsem zaměstnavatel, tak nebudu nikomu platit výplatu, ani její část.
Restauratéři, plaťte své zaměstnance pořádně, aby měli možnost získat půjčku či hypotéku a ještě solidně žít. Je to Váš úkol, platit za práci, tak ho laskavě nepřenášejte na nás zákazníky. A žádné výmluvy, že ve světě se to tak přece dělá a je to zvykem a blablabla.
Ve světě je to zvykem ? A co já s tím?
Že se něco ve světě dělá, neznamená, že je to správně. Tak si z toho neberme příklad. Majitelé restaurací a jiných podobných dýškových zaměstnání, zaplaťte svým zaměstnancům Vy! A dýška laskavě nechte na našem svobodném rozhodnutí. Pokud chci obsluze dát něco navíc, tak jí dám a když nemám důvod dát něco navíc, tak prostě nic.
A nechoďte na nás zákazníky s terminály, kde už je dýško přednastavené. To je opravdu nehoráznost.
Zákazník musí mít vždy možnost volby: dám – nedám.






