Hlavní obsah
Názory a úvahy

Noční můra jménem Zásilkovna

Foto: Mizuno, pexels.com

Kdo by neznal Zásilkovnu.

Článek

Bývala vedle skomírající a těžkopádné České pošty jako zjevení. Vcelku levné poštovné a rychlé služby. A balíček jste si mohli vyzvednout kdekoliv, kde měla provozovna se Zásilkovnou smlouvu. A že jich od začátku bylo hodně! Prostě zázrak!

Jenže nic netrvá věčně a už vůbec ne zázraky. Přibyla konkurence - Česká pošta přišla s Balíkovnou, která je postavená na podobném principu, zásilkové služby typu PPL, nebo DPD se předhání v tom, kdo bude lepší a spolehlivější. I když, pravda, je to vždycky hlavně o lidech. A Zásilkovna? Bublina s pořádným lupnutím splaskla.

Po posledních zkušenostech bych dala nevím co, abych se Zásilkovně vyhnula. Jenže někteří prodejci jsou jako umanutí a jinou možnost nedávají. Tak s přibývajícími z-boxy běhám po městě, lezu do každého zapadlého sídliště, kam s velkou slávou tato plechová obluda přibyla, protože mám balíček pokaždé někde jinde. Bohužel ne vždy mohu zvolit konkrétní z-box a Zásilkovna sama posuzuje podle adresy, kam balíček zrovna nacpe. A já běhám a hledám. Připadám si jako lovec kešek, jen já lovím z-boxy. A ty k mému vzteku přibývají, jako houby po dešti.

Zatímco Česká pošta začíná nabírat síly a, světe div se, umožňuje už i přesměrování zásilky, zatímco všechny ty ppl-ky a dpd-éčka to umožňovaly už dávno. A Zásilkovna? Ta razí strategii přesně opačnou a vrací se do dob dinosaurů (obrazně řečeno). Přesměrování? Nechte si zdát!

Další lahůdkou je možnost kontaktu. Vzhledem k tomu, že doba doručení je oficiálně 24 hodin, v praxi klidně týden i dva, je to občas nutnost. Přece jen by člověk rád věděl, kde ten jeho balíček právě putuje, když on sám by ho za takovou dobu od prodejce přinesl i pěšky. A Zásilkovna prý disponuje auty. Nojo, ale zkuste tam zavolat. Hezky si pokecáte s plechovou asistentkou, kterou se zdráhám označit za AI, protože kolem inteligence běžela hodně vzdáleně. Na ní sedí jen to slovo „umělá“. Zrovna dneska mě přiváděla k šílenství opakováním stejných naučených frází, které prokládala odpověďmi „nerozumím vaší otázce“. A že nerozuměla dost často. A na živého operátora mě odmítala přepojit doslova sveřepě. Jako ochranka před obtěžováním zaměstnanců fajn, jako služba zákazníkům hrůza a děs!

A co jsem vlastně chtěla říct? Asi jsem se jen potřebovala vykecat z frustrace z jednání s tou jejich plechárnou. Balíček stále nemám (no, zatím je to jenom týden) a informace jsou evidentně nedostupné. Aspoň ale vím, který z-box budu lovit tentokrát. Nevím, možná ta jejich umělá asistentka reaguje na nějaké speciální heslo, které jsem zatím neobjevila. Pryč od Zásilkovny!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz