Článek
V psaní negativních recenzí se nevyžívám. To už se během návštěvy gastro podniku musí sejít víc nepříjemných věcí současně. A to přesně se stalo v jedné restauraci, kde jsme slavili kamarádovy narozeniny. Restaurace se specializuje na burgery a musím uznat, že mi každé sousto dělalo radost.
Co mi dělal radost méně (respektive vůbec), byla obsluha. Slečny v jednom kuse zamračené a ani trochu proaktivní. Prázdné sklo odnesly, ale že by padl dotaz, zda chceme něco dalšího, to ne. Říkala jsem si ale, že jsou možná přetažené a už se vidí doma. Umím se s tím ztotožnit.
Hrubý číšník a servírka, která nás málem obrala
V průběhu večera jsem si potřebovala vyřídit hovor, a tak jsem vyšla ven před restauraci. Tam mezitím pokuřoval číšník s nějakým kamarádem a sypal jednu homofobní urážku za druhou. Jeho barvitý popis toho, jak by s nimi naložil byl tak hlasitý, až se lidi na ulici otáčeli. Naskakovala mi z toho husí kůže, ale nepříjemné pocity setřásla a užívala si večer v klidu dál.
Během placení jsem se rozhodla dát servírce 10% dýško v naději, že jí třeba udělám radost. Mračila se dál. Nepoděkovala. Ok. Zatímco jsme čekali na ostatní, zjistila jsem, že útrata nesedí. Na lístku byla dvě piva a burger s přílohou navíc. Situaci jsem jí slušně vysvětlila. Neřekla ani slovo, žádná omluva. Jen vrátila peníze. Že by to na nás zkusila a byla naštvaná, že jí to nevyšlo?

Servírka se sekla zhruba o 400 korun.
Druhý den jsem se v myšlenkách stále vracela k homofobnímu číšníkovi a servírce, která nás asi chtěla okrást. Potřebovala jsem se alespoň trochu vyvztekat tím, že restauraci napíšu negativní recenzi. Nechtěla jsem psát přímo majiteli a dělat obsluze zle. Neuběhl ani týden, když jsem v mailové schránce našla zprávu s předmětem: Reakce na negativní recenzi.
Našel si mě sám pan majitel
Při čtení e-mailu jsem měla knedlík v krku. E-mail byl totiž od samotného pana majitele restaurace. Nejdřív mi vysvětlil, jak mě našel. Že si prý vygooglil mé jméno a objevil můj pracovní e-mail. Vzhledem k tomu, že kombinace mého jména a příjmení je vcelku netradiční, měl to snadné. E-mail to byl vcelku slušný, ale svých zaměstnanců se zastával a vypadalo, že nehodlá uznat chybu ani trochu.
Zároveň mi trochu vyčinil za to, že napsat negativní recenzi na Google zvládne každý „hrdina“. Následně mě ale zdvořile požádal o úpravu recenze a zmírnění mé kritiky. Byla pravda, že recenze to byla vcelku vášnivá a možná trochu zlá. Na druhou stranu ani já nejsem kyblík na něčí frustrace a chování obsluhy nebylo vhodné. Nemluvě o tom, jak pěkně číšník prezentoval podnik svého zaměstnavatele, když křičel na celou ulici homofobní kecy.

Že si mě majitel najde na základě negativní recenze, to by mě ani ve snu nenapadlo.
Na usmíření došlo, nepříjemný pocit ale přetrvává
Nechtěla jsem ale dělat dusno a trochu se bála, co by se stalo, kdybych recenzi odmítla upravit. A tak jsem svá slova zmírnila a bylo po všem. Ještě dlouho mi pak bylo nepříjemně. Přece jen mi nepřijde normální, aby si vás na základě nějaké recenze někdo našel a konfrontoval vás.
To si od teď mám dávat pozor na to, komu a jakou recenzi píšu? A když napíšu oprávněnou kritiku, mám očekávat lekci? Od té doby už si pro jistotu pozor dávám a snažím se psát recenze jen podnikům, kde jsem byla spokojená. Za ty nervy mi to asi nestojí a říkám si, že když tu negativní recenzi nenapíšu já, najde se někdo jiný.