Hlavní obsah
Názory a úvahy

Záleží na okolnostech aneb Klíč

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Linda Dlouhá

Nemusí pršet, jen když kape - štěstí!

Pro začátek si vystačím se štěstím a antištěstím - pojmem, který mi tu paradoxně označuje vše, co úplné štěstí není.

Článek

Pár knih o filozofii úspěchu jsem přečetla. Mám z nich ale v hlavě trochu chaos a také si nepamatuji přesně jejich názvy. Snad bude stačit začít tvrzením, že pokud prý pracujeme poctivě pro druhé, nebudou si všímat našich nedostatků. To není úplně příběh o rodičích, ale snad k nim také dojdu! Když je s námi okolí spokojeno, je to jistě pocit příjemný. Kdyby se dostavil pocit antištěstí, možná bychom měli přidat - zvýšit si KKS, jak by řekl pragmatik. Kvalitu, kvantitu, styl! Zvýšíme KKS a stále pocit antištěstí? Přijde další rada - naučit se říkat ne, určit si hranice a vyrazit se třeba bavit a seznamovat! Štěstí? Ještě ne?

Možná se nám líbil malíř, snad i ta jiskra přeskočila, ale jeho zájem o nás není zrovna valný. Třeba nás uchvátil jeho obraz, ale nemáme na něj dost peněz. Jak se tak vracíme předčasně z procházky, namíříme fotoaparát na kaluž, ve které se zrcadlí ze stromů nařezané klády. Foto má trochu atmosféru malířova obrazu, ale není to ještě ono! Použijeme tedy program Zářivka. Je to lepší!

Skoro pocit štěstí! Dost na to, jít zase sloužit druhým! Pilně, poctivě a se srdcem sloužím druhým, třeba i přidám, pak relaxuji a hledám, pokud mi stále něco ke štěstí chybí. Fotím, skládám, zpívám, pletu, peču, vařím, stavím …

Ráno jsem si vzpomněla i na něco, čemu se říká čouhání slámy z bot. Jsme utvářeni generacemi předků i prostředím, ve kterém jsme vyrostli. Tahle myšlenka mě dnes přivedla ke vzpomínce na film s herečkou Angelinou Jolie. Patrně šlo o film Výměna, ve které jí, coby představitelce osudem zkoušené a statečné matky, přivedou cizí dítě a tvrdí jí, že je to její ztracený syn. Ona ví, že není! Ptá se ho, jestli něco chce, on odvětí: „Ne!“ a ona ho s nelibostí opraví: „Ne, děkuji!“

Kolikrát řekneme něco jako ne, místo slov ne, děkuji, aniž bychom postřehli své nevědomé pochybení? Maminko z filmu, hodná, laskavá a náhradní, vážně se snažím odezírat - řeknu jen ne a když se zatváříš nespokojeně, vím, že mám dodat, že děkuji! Já to natrénuji, jen se trochu potím! Budu muset vymyslet parfém s názvem Klíč a reklamní slogan k němu, aby bylo na výlet: Možná vám čouhá sláma z bot, ale Klíč vám otevře všechny brány!“

Šťastná matka - pocit štěstí, dobře vykonaná práce - pocit štěstí, a další a další povznášející činnosti a příjemné pocity a nebo i láska, třeba ty…

Člověk někdy musí vytáhnout paty jinam, než je vytahuje! Sedím tak v hospodě s náhodným známým a nějak mi asi nesedlo pití - pouštím se do teorie, že asi nejsem dobrý člověk! On na to: „První rok bývají kluci na vojně šikanovaní. Druhý rok šikanují!“ Já odpovím: „To nechápu!?“ On na to: „Právě sis odpověděla!“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz