Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Novodobí barbaři

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lubomír Stejskal

Moje trnucha modroskvrnná

Člověk je v říši lidí zvyklý na ledacos a jen tak něco nás nerozhodí. I když zprávy přicházející z různých stran světa jsou úděsné, strašlivé. Zvykli jsme si. Nicméně informace, která se objevila na serverech v pátek 14. dubna, mnou otřásla.

Článek

Na mysli mám nelidský čin (jaký to oxymóron!), k němuž nedávno došlo v Mexiku. Úřady nechaly vytrhat rejnokům jedové trny, prý kvůli bezpečí turistů. Desítky těchto paryb zahynuly.

Upřímně: nemám slov, je mi do breku. Pociťují k těmto tvorům obzvláštní úctu a respekt. Fotografování fauny pod hladinou Rudého moře je mým nejoblíbenějším relaxem. Je lhostejné, jestli jde o rejnoky - v mém případě konkrétně trnuchy - žijící v korálovém moři u břehů Egypta nebo kdekoliv jinde. Každé setkání s jedovatým zvířetem znamená samo o sobě zvýšený adrenalin – a nutí člověka k pokoře, úctě k přírodě, uvědomění si, kdo je v dané oblasti doma a kdo pouhým hostem.

Představa, že by někdo kvůli mně nechal vytrhat ostny trnuchám v Rudém moři, abych se k nim mohl bezpečně přiblížit, je jako z jiné planety. Něco takového by mě urazilo. O to víc, kdyby některá tato zvířata kvůli mně uhynula.

Nepochopitelným činem mexických úřadů jsem šokován. Vzpomínám na svá mnohá setkání s těmito úžasnými tvory na egyptských březích Rudého moře. Něco nezapomenutelného (viz mé tři snímky v článku). Ublížit těmto tvorům tak šíleným způsobem? A přece se to stalo.

Foto: Lubomír Stejskal, autor článku

Trnucha mauricijská

Foto: Lubomír Stejskal, autor článku

Trnucha leopardí

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz