Článek
V době všeobecného zdražení a snahy o úspory se Praha chystá nesmyslně a zbytečně utratit 3 až 4 miliardy za Hloubětínský tunel. Šílený plán na tunelování Prahy, ačkoliv by potřeby mnohem lépe naplnil most ve stejné trase.
Podle záměru je pro potřebné zvýšení kapacity přímého přejezdu přes hloubětínské údolí, který má řešit stavba Hloubětínského tunelu mezi Průmyslovou ulicí a Kbelskou ulicí pod Poděbradskou a Kolbenovou. Tím se má sjíždět dolů do údolí za intenzivního brzdění s vylučováním mikročástic brzdového materiál a pneumatik a ještě pod něj a na druhé straně naopak vystoupat (plným záběrem) z podzemí v údolí nahoru na náhorní planinu.
Mnohem lepší, efektivnější a šetrný k životnímu prostředí by byl most, obdobný např. Nuselskému mostu, samozřejmě bez metra, užší atp., který by zachoval rovinu. Přitom by možnil přidat nejen chodník a cyklostezku pro dálkové jízdy cyklistů, ale také krásný výhled. Výška by minimalizovala vliv na hloubětínskou část bytové zástavby u Kbelské ulice, který by ani nebyl velký ve srovnání s tunelem.
A přitom by most stál asi 1 až 2 miliardy korun, tedy zlomek ceny tunelu. Např. Dvorecký most stojí Prahu necelou jednu miliardu. Tunel přijde na 4 až 6 miliard, aktualizovaně asi 7 miliard, pokud ne víc. Rozdíl minimálně asi 5 miliard by se ušetřil nebo by pomohl pokrýt náklady např. na stavbu části městského okruhu nebo Vltavské filharmonie anebo např. dotovat urychlené dokončení územního plánu.
Je nezbytné projekt neefektivní stavby tunelu zastavit a změnit záměr zrady pražského rozpočtu a životního prostředí na spojení Malešic a Letňan elegantním a ekologickým Hloubětínským mostem.
https://medium.seznam.cz/document/article/detail/548