Článek
V době všeobecného zdražení a snahy o úspory se Praha chystá nesmyslně a zbytečně utratit 3 až 4 miliardy za Hloubětínský tunel. Šílený plán na tunelování Prahy, ačkoliv by potřeby zcela naplnil most ve stejné trase.
Podle záměru pro velmi potřebné zvýšení kapacity přímého přejezdu přes hloubětínské údolí, který má řešit stavba Hloubětínského tunelu mezi Průmyslovou ulicí a Kbelskou ulicí pod Poděbradskou a Kolbenovou, kterou se má sjíždět dolů do údolí a ještě pod něj a na druhé straně naopak vystoupat z podzemí v údolí nahoru na náhorní planinu. A samozřejmě obdobně opačným směrem. Místo toho by byl lepší most, který by zachoval rovinu podobně, jako například Nuselský most, umožnil by přidat chodník, cyklostezku a krásný výhled. Jeho trasa by mohla být posunutá mírně na západ přes východní okraj hloubětínské vozovny. To by umožnilo také minimalizovat vliv výstavby na údolní část Kbelské ulice i negativní vlivy následného provozu.
A přitom by most stál asi 1 až 2 miliardy korun, tedy zlomek ceny tunelu - např. Dvorecký most bude stát Prahu necelou jednu miliardu. Tunel přijde na 4 až 6 miliard, pokud ne víc - vzhledem k nárůstu cen ve stavebnictví. Rozdíl 3 až 4 miliardy by se ušetřil nebo by pomohl pokrýt náklady např. na stavbu suchdolského mostu nebo podstatné části severního úseku pražského dálničního okruhu.
Je potřeba okamžitě tendr na projekt neefektivní stavby zastavit a změnit záměr na spojení Malešic a Letňan elegantním mostem.