Článek
Co je LinkedIn?
LinkedIn vznikl v roce 2003 a v současnosti má více než 700 000 aktivních českých uživatelů (zdroj). Hlavním cílem platformy je umožnit profesionálům:
- Budovat profesní síť: Spojovat se s kolegy, klienty, partnery či odborníky z oboru.
- Hledat pracovní příležitosti: Inzeráty na LinkedIn pokrývají široké spektrum oborů.
- Prezentovat své dovednosti: Uživatelé mohou sdílet své zkušenosti, certifikáty nebo projekty.
- Sdílet znalosti a trendy: Platforma podporuje odborné diskuse, sdílení článků či účast na kurzech.
Být vidět na LinkedIn je snazší než zviditelnit se jinde. Aktivních uživatelů je oproti jiným sítím totiž výrazně méně a algoritmus je tak ochotnější vaše příspěvky distribuovat více lidem. Testovala jsem počet zobrazení reklamy na Facebooku a Linkedinu. Co na Facebooku stálo pětistovku, LinkedIn udělal zadarmo.
Osobně tu trávím více času než kdekoliv jinde na internetu. Líbí se mi kultura a vysoká úroveň komunikace. S roboty, evidentními trolly nebo podvodníky jsem se za mnoho měsíců každodenního užívání zatím nesetkala, čehož si velmi cením. Vyhnout se „internetové žumpě“ je v dnešním digitálním světě čím dál tím komplikovanější.
Poslední ostrůvek slušnosti
Hádky a střet názorů zde samozřejmě probíhají, nicméně obvykle je diskuze vedena s určitou kulturní úrovní odpovídající profesionalitě zúčastněných stran. V mnoha případech máte ve spojeních (friendlistu) kromě přátel i své kolegy, nadřízeného nebo třeba budoucího šéfa, takže sklouzávání k verbální agresivitě není žádoucí.
Velmi jednoduše se blízce potkáte s významnými osobnostmi byznysu, marketingu, technologií a dalších oborů. V rámci mého informačního kanálu (feedu) vídám Tomáše Čupra z Rohlik.cz, který často odpovídá na příspěvky běžných uživatelů, psycholožku Lauru Janáčkovou, živě diskutující u zajímavých debat a dále například odborníka na LinkedIn Miloše Křepelku, člena Hospodářské komory ČR, který pomáhá uživatelům využívat algoritmus a získat větší dosah.
LinkedIn není instantní recept na hvězdnou kariéru, ale zapojení se do místní společnosti vaše šance na úspěch nebo nalezení vhodného obchodního partnera výrazně posiluje. A pokud vám nejde o byznys, práci ani reklamu, prostá aktivita zde velmi rozšiřuje všeobecný rozhled.
Závěrem
Jelikož článek může vypadat jako reklama, věřte, že tomu tak není. Negativa LinkedIn popisuji v zábavném fejetonu Nekorektně o LinkedInu aneb Pozlacená buzzword džungle, který si můžete přečíst na mém webu.