Článek
Půvabná herečka s krátkými blond vlasy zůstane filmovým divákům už patrně navždy spjata s výborným francouzským dramatem Dva muži ve městě a také s kultovními italskými horory. Před kamerou nezestárla, začala se věnovat výtvarnému umění, přesto svět kinematografie zcela neopustila.
Bývalá dětská herečka se podílela na výzkumech
Mimsy Farmer se proslavila v Evropě, narodila se ale ve Spojených státech americkému otci a francouzské matce. Na svět přišla dne 28. února 1945 v Chicagu a její skutečné jméno znělo Merle Farmer. Hereckou kariéru zahájila již v dětství, kdy se objevila v několika televizních seriálech. Díky svému poctivému přístupu, profesionálnímu vystupování a přirozenému vzhledu se z ní stala velmi vytížená malá herečka. Když jí bylo šestnáct, povšiml si jí jeden z agentů a nabídl jí menší roli ve filmu Spencerova hora. Mimsy přijala a před kamerou se sešla s hvězdným Henrym Fondou. Film měl úspěch, což jí umožnilo nastartovat kariéru. Po dokončení středoškolských studií začala navštěvovat hodiny herectví a získala několik dalších vedlejších rolí. Byla pohledná a žádaná. Začala se stýkat s kosmopolitní společností a začala se zajímat o LSD, fascinovaly ji zejména terapeutické účinky této drogy. Provdala se za kaskadéra a v roce 1967 se přestěhovala na kanadský ostrov Vancouver a strávila několik měsíců prací jako zdravotní sestra v programu založeném Al Hubbardem, nazývaným Johnny Appleseed of LSD. Drogu testovala sama na sobě a podávala jí také řadě pacientů.

Mimsy Farmer v roce 1972
Natáčení v Evropě změnilo její život
Po návratu do Hollywoodu zjistila, že zkušenost s LSD ji připravila na novou roli. V dramatu Riot on Sunset Strip vyšperkovala svůj výkon naprosto úžasnou taneční sekvencí pod vlivem LSD. Ve spojených státech se objevila ještě v několika dalších béčkových filmech, kde ztvárňovala především party-girl. V roce 1968 odjela natáčet do Evropy drama ze sportovního prostředí The Wild Racers. Na starém kontinentě se ocitla vůbec poprvé a byla jím nadšená. Navštívila hned několik zemí a odjela do Anglie za svým starším bratrem, který pracoval jako učitel matematiky na univerzitě v Londýně. Sotva natáčení skončilo, dostala nabídku Barbeta Schroedera, aby v jeho režijním debutu Více zahrála tragickou roli americké narkomanky Estelle. Děj byl zasazen na španělský ostrov Ibiza. Mimsy připadal snímek nudný, ve své době měl ale velký úspěch a udělal z ní hvězdu a zároveň také múzu hnutí hippies. Později řekla: „Když film přišel do kin, všichni si mysleli, že jsem na drogách, ale nebyla jsem hippie ani narkomanka. Byla jsem normální, skoro nudná.“

Mimsy Farmer v roce 1974
Poté, co natáčení skončilo, rozhodla se udělat si prázdniny v Itálii, kde se seznámila se svým budoucím druhým manželem, kterým byl scénárista Vincenzo Cerami. Vincenzo pro ni chtěl napsat roli v chystaném filmu, ale vedení společnosti s ním jako se scénáristou rozvázalo smlouvu a Mimsy do filmu obsazena nebyla. Po nějakém čase stráveném v Itálii se v této zemi rozhodla usadit a pokračovat zde v herecké kariéře. Netrvalo dlouho a povšiml si jí sám mistr italského hororu giallo Dario Argento.
Nejen hororová herečka
Giallo je filmový a literární žánr, typický pro italskou kulturu. Původně šlo o mysteriózní detektivky, jakýsi italský ekvivalent českých rodokapsů, dnes se ale termín používá k označení filmů. Giallo filmy jsou typické častým výskytem krvavých scén, vysoce stylizovanou kamerou a důrazem na atmosféru. Dějově se jedná většinou o mysteriózní či psychologické detektivky. Významnou úlohu v nich hraje také erotično. K nejvýznamnějším autorům žánru patří Lucio Fulci, Mario Bava a především právě Dario Argento. Ten si Mimsy Farmer vyvolil pro svůj film Čtyři mouchy na šedém sametu a udělal z ní rázem mezinárodní hvězdu. Po tomto úspěchu o ni projevili zájem i další tvůrci podobně laděných snímků. Nehrála ale jen v hororu. V roce 1971 získala zvláštní filmovou cenu Donatelova Davida za herecký výkon v thrilleru Georgese Lautnera La Route de Salina, ve kterém si zahráli také Robert Walker a Rita Hayworth. Objevila se v romantickém fantasy dramatu Mistr a Markétka nebo v již zmiňovaném francouzském krimifilmu Dva muži ve městě, kde byli jejími spoluhráči hvězdní velikáni Alain Delon a Jean Gabin. Francouzština se ukázala být pro Mimsy snadnějším jazykem než italština. Přesto nadále žila a filmovala především v Itálii.

Mimsy Farmer v roce 1975
Naposledy točila kvůli kamarádovi
Důvodem patrně byla i ta skutečnost, že se v roce 1970 provdala za již zmíněného Vincenza Ceramiciho, s nímž má dceru Aishu. Natočila další filmy, jako byly Alonzanfán, Jako štvaná zvěř či Aféra Concord. V posledně jmenovaném hraje letušku Jean, jedinou přeživší ze zmizelého Concordu. V roce 1981 si zahrála novinářku Jill Trevers, vyšetřující v malé anglické vesnici sérii záhadných úmrtí v hororu Černá kočka. V průběhu osmdesátých let ale začalo nabídek ubývat, a když už přišly, nebyly až tak zajímavé. Půvabná herečka ztrácela motivaci a navíc ji sužovaly zdravotní problémy. Již v roce 1988 se proto rozhodla, že kariéru ukončí. Nicméně souhlasila, že se ještě objeví v televizním snímku Safari, režírovaném jejím přítelem Rogerem Vadimem. Tímto filmem se s herectvím nadobro rozloučila.

Mimsy Farmer ve filmu Alonzanfán
V roce 1986 se Mimsy rozpadlo i druhé manželství. O tři roky později vstoupila před oltář potřetí. Jejím vyvoleným se tentokráte stal scénický sochař Francois Poirier. Odešla za ním do Francie, narodilo se jí druhé dítě a rozhodla se, že se chce stát malířkou a sochařkou. Pod vedením svého muže se vypracovala v profesionálku a v roce 1992 začala dodávat rekvizity a velké sochy pro divadlo a operu ve Francii a Itálii. Její mimořádný talent nepřehlédl ani Hollywood. Přizvána byla jako sochařka ke spolupráci na takových filmech jako Trója či Karlík a továrna čokoládu. Tvoří také autorské sochy a obrazy.
Zdroje: