Hlavní obsah
Psychologie

Zázraky na počkání, nemožné do 3 dnů aneb slibem nezarmoutíš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lucie Zichová, Pixabay

Pozitivní myšlení je důležitá součást duševního zdraví, ale není zadarmo. Můžete změnit přístup k životu, když se naučíte ovládat své myšlení a emoce. Cesta však bývá trnitá a plná přešlapů.

Článek

V dnešní době se internet a sociální sítě hemží kouči, mentory a terapeuty, kteří slibují zázraky na počkání a nemožné do 3 dnů. Rozhodně tím neházím všechny do jednoho pytle. Mnoho z nich odvádí kvalitní práci a mají za sebou skvělé výsledky. Určitě bych ale zpozornila u těch, kteří vám slibují, že jen pozitivním myšlením, vizualizací, manifestací a kdo ví, čím ještě, změníte svůj život.

Článek jsem napsala pro každého, kdo chce změnit své myšlení, ale nechce naletět podvodníkům, kteří slibují bohatství a sami mají hluboko do kapsy. Nechci tvrdit, že oni lžou a já mám pravdu. Věřte, čemu chcete. Chci vám dát jen pár podnětů k přemýšlení a vy si pak udělejte obrázek sami.

Všichni chceme hojnost, lásku, zdraví, bohatství a hezké vztahy. Každý z nás má jinak vysoké cíle a sny, ale všichni chceme mít hezký život a být šťastní. Pro každého je to něco jiného. Někomu stačí spokojená rodina, pohodové bydlení, dobrá práce a občas dovolená u moře. Někdo chce mít bohatství, být svobodný a řídit si život podle sebe.

Jak toho můžeme dosáhnout

Abychom mohli myslet pozitivně, musíme se naučit ovládat svoji mysl správným směrem a nechat volně plynout emoce dříve, než nás celé pohltí. Potřebujeme posilovat svoji psychickou odolnost, překonávat překážky, z každé situace vytěžit maximum a poučit se. Můžeme mít, cokoliv budeme chtít, když je to v souladu s námi i ostatními, ale musíme vytrvat a nenechat se odradit. Svůj život máme ve svých rukou a můžeme ho sami ovládat.

Platí i to, že na co myslíme, to si přitahujeme. Ale není to tak jednoduché. Jak je to ve skutečnosti s tím zákonem přitažlivosti? Opravdu dosáhneme myšlením k bohatství? Lze změnit své myšlení lusknutím prstu? Stačí se prostě rozhodnout a je to? Nebo vám všichni ti „rádcové“ zapomněli něco říct? Co když si tu tajnou nezbytnou přísadu nechávají pro sebe nebo o ní vůbec nevědí?

Vím, o čem mluvím

Já sama věřím v zákon přitažlivosti. Považuji se za vědomého člověka, který je přesvědčen, že jen my jsme pány svého života. Sami píšeme svůj příběh. Jen na nás záleží, jestli si do něj necháme čmárat od druhých nebo ne.

Za poslední roky jsem změnila zcela své myšlení a můj život se obrátil o sto stupňů. To ale neznamená, že už jsem na konci cesty. Stále mám své bloky, které mě brzdí. Ani zdaleka nemám splněné všechny svoje sny. Rozhodně mě čeká ještě hodně velký úsek cesty. Ne, nebylo to hned. Nebylo to lusknutím prstu. Nebylo to bez práce. Nebylo to bez pádů. A ne, nejsem každý den „happy jak dva grepy“. Někdy jsem na vrcholu a jindy zažívám pády. Ale rozhodně už vím, že to funguje.

Mám to vyzkoušené sama na sobě. Když myslím pozitivně, cítím se skvěle a přitahuji si do života víc dobrého. Tím tajemstvím není žádný „vesmír“, ale moje vlastní mysl. Když převažují pozitivní myšlenky, cítím víc vděčnosti, všímám si toho, co mám a co jsem dokázala, vidím příležitosti a nebojím se jich držet jako klíště.

Někdy přijdou horší dny, kdy negativní myšlení začíná zase přebírat svoji moc. To pak mám klapky na očích a vidím jen to, co nemám, co se nedaří a kde to vázne. Mám tendenci to vzdát a moje mysl se mě snaží přesvědčit, že jsou to všechno „ezo bláboly“, které nefungují. Pak nevidím příležitosti, i kdyby mně mávaly červeným hadrem před obličejem. Najednou se všechna naděje mění v beznaděj. A zase mě to hodí kousek zpátky.

Pozitivní přístup je proces

Pamatujete si hru Horolezci? Hádáte písmenka a celé citáty. Když písmeno uhádnete, vylezete nahoru, za neuhádnutí spadnete dolů. A stejně tak je to s tím pozitivním myšlením a zákonem přitažlivosti. Prostě lezete nahoru a něco vás na chvíli zastaví a hodí o kousek zpět.

Naštěstí, když na sobě začnete pracovat a měnit své myšlení, postupně těch pádů bude čím dál tím méně. Ale jestli si myslíte, nebo vás někdo přesvědčuje, že dnes se rozhodnete a od zítřka žijete šťastni, až do smrti, tak vás musím zklamat. Tak lidská psychika prostě nefunguje. Ano, naučíte se zvládat problémy rychleji. Nenecháte se odradit překážkami. Nezůstanete plakat před horou, ale s potřebnou výbavou začnete lézt nahoru, nebo ji obejdete. Ale musíte se to nejdříve naučit. Podvědomá mysl má větší sílu, než si dokážete představit.

Musíte vyházet staré, aby přišlo nové

Málokdo vám řekne, že naše zahnojená mysl negativními přesvědčeními a vzorci z minulosti, prostě nemůže být zázračně průzračně čistá jako křišťálové jezírko. Představte si, že přijdete do lesa, kde je studánka plná listí a větviček, přes které voda není skoro ani vidět. Abyste studánku vyčistili, nestačí na to jen myslet, věřit a představovat si, že se můžete napít čisté vody. Ano, potřebujete věřit, že pod vším tím listím je čistá voda. Potřebujete mít obrovskou touhu se napít. Ale pokud se nesehnete a nezačnete vyndávat listí, klacíky a hlínu, zůstane jen u představy. A stejně tak je to i s naší podvědomou myslí.

Jestli dokážete svoji mysl natolik ovládat, že se rozhodnete a od toho okamžiku umlčíte všechny podvědomé hlasy, pak vám gratuluji. Já nikoho takového osobně neznám, i když to neznamená, že neexistuje. Pokud vám někdo bude tvrdit, že to jde změnit hned a trvale, tak je buď vyvolený nebo vám sprostě lže.

Inspirujte se v historii

Pojďme se podívat trochu do historie za velmi známými a bohatými lidmi. Uvidíte, jak nesmyslně to teď zní, že jsou možné zázraky na počkání a nemožné do 3 dnů. Někdy na ten úspěch můžete čekat i několik desítek let. A to je ten důvod, proč to většině lidí nefunguje. Změna myšlení ani úspěch se nedostaví hned a většina lidí to vzdá. Když ale vytrvají, sladká odměna jednou přijde.

Ukážeme si to na pár příkladech. Slavný autor knihy Myšlením k bohatství, Napoleon Hill, pracoval na své knize 30 let, aniž by za svoji práci dostal zaplaceno jediný cent. Automobilový průkopník Henry Ford vyvíjel svůj vlastní benzínový motor spolu s dalšími automechaniky 2 roky. Ani úspěch Steva Jobse, Billa Gatse, Thomase Alva Edisona a dalších významných osobností se nestal přes noc.

Snadnou a nejistou cestou nebo náročnou a zaručenou?

Abyste mě dobře pochopili. Rozhodnout se a uvěřit můžete hned a okamžitě. Ale vytrvat a nenechat se znovu stáhnout do starého myšlení, chvíli trvá. A co teprve, když se po nějaké době úspěch nedostavuje? On se totiž nikdy nedostaví hned. Není to jako objednávka na eshopu. Dnes objednáte a zítra doručíme.

Můžete jako mnoho dalších hledat zázračné pilulky a výsledky ideálně hned a bez práce. Možná někde nějaké instantní řešení pro všechny existuje, ale než ho objevíte, můžete přijít o spoustu peněz a času. Jistější je kráčet krok po kroku vpřed a postupně sbírat plody svého ovoce. Mozek je sval, který potřebujete trénovat. Co jste do něj v minulosti nahráli, musíte odinstalovat a nahrát novými programy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz