Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Stretnutie s kamarátkou mi ukázalo, že fakt nie je najdôležitejšia postava

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Zdroj:hira_24/freepik.com

Neprejde deň, aby som sa nepozrela kritickým pohľadom na to, ako vyzerám. Sebavedomie mám už dlho na bode mrazu.

Článek

Celulitída mi dokonca presvitá aj cez legíny, prsia mi klesajú k pásu, medzi obočím mám vrásku hnevu, ktorá vyzerá, akoby som tam mala zaťatú sekeru. Neustále sa porovnávam, vždy však toto porovnávanie vyjde v môj neprospech. Stretko so Zuzou mi pomohlo. Ukázalo mi, v čom spočíva moja hodnota (A nie, nie je to v tom, že zbaštím na posedenie 8 párkov).

To najdôležitejšie nie je viditeľné očami

Som typ ženy, ktorá páli mosty. Možno preto mám okolo seba málo ľudí. Alebo môže za to fakt, že som pre mnohých neviditeľná? Som tá, na ktorú raz-dva zabudnete. Tá, do počtu, kedy si silou-mocou snažíte spomenúť, koho ste zabudli pozvať na rodinné stretnutie či posedenie s bývalými spolužiakmi. Preto ma prekvapilo, keď sa mi pred pár dňami ozvala Zuza. Prišla do Brna pracovne a medzi mítingom mala čas vybehnúť na kávu. Ona na mňa nezabudla? Spýtala som sa samej seba. Hodila som sa do čiernych šiat (čierna vraj zoštíhľuje), a vybehla som do obchodného centra. Vo mne sa miešali rôzne pocity. Čo ak má odsúdi ako všetci?

Zbadala som ju za stolom. Keď sa otočila a zakývala smerom ku mne, zarazila som sa. Od posledného stretnutia pribrala cez 20 kíl, no zmiatlo ma väčšie bruško. „Mám jej blahoželať k bábätku? Nemám? Má vôbec partnera? Čo ak to bude len ďalšie faux pas?“ Nakoniec som zvolila taktné mlčanie. Už len čisto z praktického hľadiska. Neraz sa mi stalo, že mi niekto blahoželal k tehotenstvu, či uvoľnil miesto v tramvaji. Za ten čas by som už vynosila celý pluk. Rozhodla som sa vyčkávať. Koniec koncov, aj bude Zuza mamina, určite sa to dozviem.

Ľúbiť sa. Čo to je?

Zuza sa zmenila. Prekvapivo, nielen výzorovo. Žieňa, ktoré celý život vážila 45 kíl aj s vlasmi, začala rozprávať o tom, ako sa jej podarilo konečne ukončiť neperspektívny vzťah. „Mala som tak veľa racionálnych dôvodov, prečo s ním ostať. Vysoká hypotéka, spoloční známi, pracovala som dokonca v jeho firme. Ale nebola som sama sebou, a tak som sa začala nabaľovať. Keď sme sa spoznali, vravel mi, že som tučná, hoci som mala výraznú podvýživu. Chcel ma zmeniť, na plastovú blondínku s umelými prsiami, mihalnicami, perami… Asi aj rozum by mi vymenil za kus silikónu,“ smeje sa. Zuza nervy zajedala, a jej bývalý dosiahol pravý opak.

Už tri mesiace je sama. Našla si prácu, pomaly sa prirodzene zbavuje záchvatov jedenia. Životná skúška ju naučila jedno. Nie je dôležité, ako vyzeráš, ale to, čo sa skrýva za omietkou. To ti nemôže nikto vziať.

Zuza, vďaka za lekciu. Dnes som ju potrebovala ako soľ!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz