Článek
Malá, ale velice obtížná skupina
Ekologičtí aktivisté, někdy označováni jako ekologičtí teroristé, se nechali slyšet, že opět budou blokovat silnice v centru Prahy. Negativní reklama je také reklama – tímto sloganem se pravděpodobně řídí vedoucí činitelé iniciativy „30 pro Prahu“, kteří svými demonstracemi obtěžují motoristy hlavního města. Nemálo řidičů projíždějících okolo těchto samozvaných „ochránců klimatu“ si ulevilo zatroubením nebo peprnou nadávkou. Není se také čemu divit, protože kdo zná alespoň trochu Prahu, tak ví, že ve špičce je město i za normálních okolností průjezdné jen s velkou dávkou sebeovládání a trpělivosti. Pokud se však do toho přidá větší nehoda, uzavírka nebo zmínění „aktivisté“, přejezd z jednoho konce Prahy na druhý se stává noční můrou.
Nesmyslná motivace?
Tito samozvanci opakovaně prohlásili, že svou činnost hodlají opakovat, dokud jim město nevyjde vstříc. Což se ovšem pravděpodobně nestane, protože každý alespoň průměrně inteligentní jedinec chápe, že omezení rychlosti v hlavním městě na 30 km/h by nejen dopravu ve městě naprosto paralyzovalo, ale paradoxně by mělo za následek i zvýšení objemu zplodin z automobilů. To asi „expertům“ ze skupiny Poslední generace, která tuto iniciativu zastřešuje, nikdo nevysvětlil, a tak svým protestem obtěžují tisíce řidičů. Další z důvodů, proč se „30 pro Prahu“ snaží dostat do povědomí, je údajná snaha dostat co nejvíce aut z města a „zpřístupnit ulice a město lidem“. Takže se možná jednoho dne dočkáte rodinné procházky po magistrále, nebo třeba výletu v Bubenečském tunelu.
Magistrát vrací úder
Magistrátu naštěstí snad s podobnými obtěžovateli došla trpělivost a poslední pochod spolku, který proběhl letos v září, výrazně zredukoval. Magistrát sice nemůže zakázat právo na shromažďování, protože to je dáno Ústavou, ale velkou část trasy protestujícím upravil, a to tak, že jim prostě nařídil využít chodníky. Jelikož očekávaná účast měla být „až úctyhodných“ 200 lidí, magistrát do odůvodnění uvedl, že takový počet demonstrujících se na chodníky bez problémů vejde a není nutno blokovat páteřní komunikaci v době jejího největšího vytížení. Další argumentace úředníků byla i bezpečnost všech přítomných, včetně policistů, kteří musejí na akci dohlížet místo toho, aby mohli dělat svou obvyklou (a užitečnou) činnost. Další argumentem pak bylo, že by mohlo dojít ke střetu mezi řidiči a účastníky protestu, jako už se stalo několikrát v zahraničí. Spolek se nechal slyšet, že se v této věci obrátí na soud. Pojďme se této výhrůžce společně zasmát a doufejme, že toto rozhodnutí ze strany magistrátu bylo přelomové a díky němu již nebude možné, aby malá skupinka remcalů mohla obtěžovat všechny okolo sebe.
Autorský článek