Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Nechcete přispět na…

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Charita kam se podíváš

Článek

Jdete po ulici a stále se z vás snaží někdo vytáhnout peníze. Tu na výzkum rakoviny, na nevidomé, nemocné děti, vozíčkáře. A když náhodou na nikoho nenarazíte, alespoň se z vás něco snaží vytáhnout bezdomovci. Taky vás to tak otravuje jako mne?

To přece není můj problém. Tyhle věci by měl zajistit stát. Vy nemáte pocit, že státu odvádíte dost? Pokud vyděláváte např.: 30 000 Kč hrubého, zaměstnavatel za vás odvede dalších 10.140 Kč na soc. a zdrav. pojištění, vy sami pak na pojištění a dani 5.230 Kč, dohromady pak 15.370 Kč. Nevím jak vám, ale mně to připadá docela dost, tak kde ty peníze končí? A proč mám dále přispívat všude možně?

Ale teď k tomu, proč vlastně tento článek píšu. Sbírka Srdce dětem v Lidlu. Obtěžují mě na ulici, ale proč mě obtěžují už i při placení nákupu???

Lidl chce udělat něco pro charitu. Ale to, jak k tomu přistoupil… Vytáhneme peníze z našich zákazníků..

Ani nezaplatí brigádníky, kteří se postaví za pokladny a vybírají. Celé to hodí na své zaměstnance. A upřímně, zaměstnance opravdu lituji. Celý den na pokladně se dokola ptát na aplikaci, jak bude chtít zákazník platit, a ještě žádat zákazníky, aby přispěli na charitu, no věřím tomu, že oni tuto akci opravdu ze srdce nenávidí. A že je jim nařízeno se ptát a vymáhat ty peníze (tak si říkám, může toto zaměstnavatel po svých zaměstnancích vůbec požadovat?) a ještě mají limity, kolik by se ten den mělo vybrat (což vím od kamarádky, která v Lidlu pracovala)… Takže Lidl natiskne trička, plakáty, nálepky (kolik to stálo peněz, radši kdyby to rovnou dali na tu sbírku) a zaměstnanci vybírejte!

A z hlediska mě, tedy zákazníka? Nechce se mi nakupovat někde, kde se při placení ze mě snaží vytáhnout další peníze. Za mě přece, když platím, už peníze Lidlu přináším. Nevidím důvod, proč chodit někam, kde se mám cítit blbě, když řeknu ne, nechci přispět. Každý z nás má problémy. Jen inflace v posledních letech. Je tady někdo, kdo může říct, že mu ty peníze zaměstnavatel dorovnal? Pak opravdu, každý z nás pročítá akční letáky všech obchodů a jde nakoupit tam, kde trochu ušetří. Ale když Lidl spustí tuhle akci, nejdu tam i kdyby to bylo zadarmo.

Nezlobte se na mě, ale firma, která za minulý rok vykázala čistý zisk 5,5 mld Kč (je úžasné, co vše najdete na internetu), když chce udělat něco pro charitu, má přispět sama. Nemyslím si, že by ji zruinovalo, kdyby těch několik milionů, co vybere, dala ze svého zisku. Ne, opravdu by neměla tyto peníze žádat od svých zákazníků při placení nákupu.

Možná si Lidl neuvědomil, že my zákazníci, jí ty zisky přinášíme. A možná by nebylo od věci mu připomenout, že když tam my zákazníci chodit nebudeme, tak ty zisky mít nebude. Já to dělám po svém. Když u pokladny zaregistruji tuto akci, už se tam neobjevím, dokud akce neskončí. Možná, kdyby nás bylo víc…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám