Hlavní obsah
Rodina a děti

Dát nachlazené dítě do školky nebyl nejlepší nápad, dostala jsem to sežrat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Trocha kašle, nudle u nosu a mírně zvýšená teplota přece není problém. Ve školce to zvládne a ostatní nenakazí. Jistě to znáte.

Článek

Takhle to bylo i u nás doma. Už večer se mu začala objevovat nudle u nosu, občas zakašlal. Ráno opravdu jenom mírně zvýšená teplota. Tak si říkám – mám volat do práce, běžet k dětskému lékaři a zůstat se synem doma? Nebo se o nic zvláštního nejedná a mohu ho jako každý den šoupnout do školky a potom běžet do zaměstnání? Zvolila jsem druhou možnost – chyba!

Za hodinu telefon

Ještě jsem se ani pořádně neohřála na kancelářské židli, skoro jsem ani nedopila svou první kávu a už telefon. Displej mobilu jasně ukazoval, kdo mi volá. Ano, byla to školka. A já v tu chvíli věděla, která bije.

Tak jsem to opatrně vzala, dělajíc že vůbec nevím, o čem je řeč. A vše se vyplnilo. Mám si okamžitě přijet, jelikož syn kašle, má rýmu a také teplotu. No, tohle prostě neokecám. Takže jsem slíbila rychlý příjezd a zavěsila.

Jako školačka v ředitelně

Po příjezdu do školky jsem se cítila jako malé dítko, jako školačka v ředitelně. Musela jsem si vyslechnout přednášku o tom, jak jsem nezodpovědná. Syn pochopitelně učitelkám prozradil, že první náznaky nemoci se u něj objevily už včera večer. Takže jak jinak, teď si myslí, že jsem „matka roku“. Trapno mi bylo, jako ještě nikdy. Ale co, už se stalo, tak jsem vše odkývala, syna jsem oblékla a jeli jsme k lékaři.

A to stejně jen proto, abych měla papír do zaměstnání, abych s ním mohla bych doma. Nějakou tu nudli, zakašlání a drobně zvýšenou teplotu za nějaký extra velký příznak nemoci fakt nepovažuji. Kdyby takhle běhal k doktorovi každý z nás dospělých, chtěla bych vědět, jak by to v čekárnách i firmách vypadalo.

A teď ty rodiče

Jenomže tím naším odjezdem to pochopitelně nekončí. Jakmile bude syn „uschopněn“, tedy bude oficiálně zcela zdráv, vyrazíme do školky. A tam se chtě, nechtě setkám s maminkami a tatínky ostatních dětí. A jak je běžné, hodně rychle se rozkřikne, když je nějaké dítko nemocné. Takže když už jsem skoro zapomněla na ten trapas před učitelkami, čeká mě ta pomyslná „ředitelna“ ještě několikrát.

Tipuji, že minimálně desetkrát si vyslechnu o té své nezodpovědnosti, o tom, jak si můžu dovolit dát nemocné dítě do školky a že tím riskuji zdraví všech ostatních. A víte, co udělám? V rámci dobrých vztahů jim to odkývám, i když si o tom myslím svoje. Trocha rýmy a kašle ještě nikomu neublížila, aspoň si jejich děcko trochu zlepší imunitu. Jestli chtějí trochu sterilní prostředí, ať školku rovnou odhlásí. A radši i základní, střední i vysokou školu, kroužky, zájmy a ať jejich dítě radši ani nechodí ven. Zavřou ho doma v bublině a bude dokonale zdravé!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz