Hlavní obsah
Jídlo a pití

„Má dcera se ze školky vrací pravidelně hladová,“ postěžovala si kamarádka

Foto: Freepik

Skutečně dětem ve školce nedávají dostatek jídla a uvařená strava nestojí za nic? Já mám jiné pocity.

Článek

Když se svého syna zeptám, jak se mu líbí ve školce, překypuje superlativy. Skoro každý den, když ho vyzvednu, hlásí, co všechno dělali a jak to bylo skvělé. Nemám důvod mít k naší školce výhrady; synovi se tam líbí, a to naplňuje pocitem, že je tam všechno v pořádku, zkrátka tak, jak má být. Teď jsem ale na vážkách – stačila jedna rozmluva s kamarádkou.

Naše dcera se ze školky vrací pravidelně hladová

Povídaly jsme si o čemkoli možném, až jsme se dostaly k tématu mateřské školy. Kamarádčina dcera chodí nejen do stejné školky jako můj syn, ale dokonce do stejné třídy. Zatímco u nás převládá nadšení, u nich je to slabší. Dívce se prý ve školce tolik nelíbí – a hlavně má problém s jídlem.

„Naše dcera se ze školky vrací pravidelně hladová,“ posteskla si kamarádka. Dostává prý malé porce, přidat jí nedají a na kvalitu jídla si také stěžují. To mě překvapilo, u nás je situace opačná. Syn často líčí, že nejen všechno snědl, ale bez ostychu si i přidal – jednou dokonce dvakrát. A je jedno, jestli šlo o pečivo ke svačině, nebo hlavní jídlo k obědu. Jediné, co prý nepřidávají, je polévka; tu má každý v jedné porci. Kde je tedy pravda?

A co ta kvalita?

„Výhodou“ častých synových nemocí bylo, že jsme si mohli oběd vyzvednout v jídlonosiči a ochutnat ho doma. Skvělá příležitost posoudit kvalitu – a s tou jsme byli víc než spokojeni. Ano, jídlo by si zasloužilo víc soli, ale musíme brát v potaz, že je určené dětem. Polévky výborné, chutné, domácí; hlavní jídla slušně dochucená, maso libové a měkké. Pochybuji, že bychom měli náhodou štěstí jen na to dobré a jinak by strava nestála za nic.

Tak jak to tedy je?

Stejná třída, stejné obědy. U nás spokojenost: dostatečné porce i chuť. U kamarádky opak: prý nekvalitní jídlo, malé porce a nemožnost přidat. Já mám jasno – věřím svému synovi a vlastní zkušenosti. Už jako malá jsem ve školní jídelně zažívala, že já jsem jídlo bez problémů snědla, zatímco jiní spolužáci ho odmítali a vyhazovali.

Nevím, co jedí doma oni, ale my se snažíme o pestrý jídelníček a seznamujeme děti s různými potravinami. Dítě, které některá jídla nezná, se jich logicky bojí a nechce je. Pak chápu, že jde domů hladové, protože učitelky – naštěstí – už dětem jídlo násilím nenutí. To jsem bohužel zažila já a jsem ráda, že doba v tomto směru pokročila o pořádný kus kupředu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz