Hlavní obsah
Rodina a děti

Nejlepší chůva je stát. Děti pohlídá zadarmo a já mám čas na svou zábavu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Jsme rodiče, ne oběti svých dětí. Na volný čas máme také právo, tak proč nevyužít té nejlevnější chůvy – státu.

Článek

Pro dítě cokoliv, ale vše by mělo mít své meze. Pokud pro nějakou matku znamená, že s narozením dítěte ze svého života zcela vyškrtne své zájmy, radosti, koníčky, či snahu o jakoukoliv péči o sebe, tak prosím. Její věc, ale já to nechápu. I když mám děti, neznamená to, že chci být domácí puťka u sporáku, chci si život užívat tak, jako dříve.

Mnoho aktivit

Narození dítěte by nemělo znamenat rapidní změnu životního stylu. Pravda, sice se toho hodně změní, otočí, ale dojít si ke kadeřníkovi, na nehty, na kosmetiku, to stále považuji za standard péče o sebe. Taky považuji za standard užít si nějakou tu zábavu, takže třeba vyrazit na oběd, do sauny, na wellness, na lyže, na kolo, nebo zamakat na svém těle v posilovně.

A když to stihnout? Pokud máte dítě neustále za zadkem, tak na to čas prostě nemáme. A chůva? Stačí se podívat ne jejich ceníky a zjistíte, že to není úplně ideální možnost. Naštěstí ale existuje stát, který chůvu (skoro) zadarmo supluje.

Školky jako odkladiště dětí

Ať žijí školky. Za pár stovek měsíčně mám k dispozici tuhle skvělou státní chůvu, která se mi o moje dítko postará. A poměrně dlouho, jelikož klidně mohu přijít s potomkem ráno po šesté a odvézt si ho odpoledne před čtvrtou. To znamená, že můžu mít pro sebe klidně i deset hodin denně.

A co je na tom?

Školka by primárně měla sloužit jako hlídání dětí pro pracující rodiče. Ale jsou i rodiče, kteří chtějí mít čas jen pro sebe. A tak dítě dají do školky a užívají si svých zájmů. Já mezi ně patřím, a co je na tom? Narození dítěte pro mě nikdy neznamenalo, že se mi život převrátí na ruby a já na minimálně 15 let změním svou životní roli.

Jsem skvělá, milující matka. Ale také jsem žena, která má své zájmy a nechce se jich vzdát. Tak proč bych si, nemohla v době, kdy je syn ve školce, jít nějak zasportovat, odpočnout, nebo se zkrášlit. Státní chůva ve formě školky nemusí být jen pro pracující. Ale pro každého, každý máme v životě různé priority. A jestli někoho baví být obětí svého dítěte, tak prosím. Já taková nejsem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz