Hlavní obsah
Bydlení

Pět pokusů, než nám konečně opravili prosklený balkón: Co všechno se nám při tom stalo?

Foto: Mangoltova V

Když jsme si objednali prosklení balkónu, těšili jsme se na teplý prostor pro sušení prádla. Místo toho nás čekaly měsíce čekání, pět oprav a neustálé komplikace. Tento příběh o nekonečných problémech s největší firmou na okna vás určitě překvapí!

Článek

Když jsme si v říjnu objednali prosklení našeho balkónu, vůbec jsme netušili, že nás čeká několik měsíců plných zklamání, frustrace a neustálých oprav. Po slibné nabídce a ujištění, že všechno bude hotové včas, jsme si byli jisti, že se dočkáme krásného balkónu, kde budeme moci v zimě sušit prádlo a užívat si teplo. Bohužel, realita byla úplně jiná.

První šok: Prasklé sklo uprostřed noci

Začalo to v říjnu. Naše objednávka byla přijata a nám bylo řečeno, že výroba tří skleněných tabulí pro balkón bude trvat čtyři týdny. Byli jsme trpěliví a těšili se na to, až si vychutnáme nový balkón. Když jsme balkón měli dokončený, zůstal nám vcelku jen pouze tři dny po zhotovení jelikož, když přišly první mrazy, se něco stalo: V noci, zrovna když jsme spali, jsme zaslechli ohlušující prasknutí. Jeden z obrovských skleněných panelů se rozbil a rozsypal po celé ploše balkónu. Byli jsme v šoku. Okamžitě jsme začali uklízet střepy, což nás skoro zdrželo natolik, že jsme málem přišli pozdě do práce. Díky všem bohům, že nikdo pod našim balkónem zrovna v tu chvíli nestál.

Nepříjemná reklamace: Naše vina, nebo chyba firmy?

Ihned jsme volali na reklamace. Na druhé straně telefonu nás přivítala asistentka, která byla velice nepříjemná a začala nám tvrdit, že je to naše vina. Přesněji řečeno, že jsme si sklo museli rozbít sami. To nás šokovalo ještě víc. Jak to, že by to bylo naší vinou, když jsme jen spali a sklo prasklo samo od sebe? Naštěstí přítel, který se nenechá jen tak odbýt, okamžitě reagoval a vyjasnil situaci. Zdůraznil, že bydlíme ve třetím patře a že sklo prasklo kvůli špatné kvalitě, která mohla někoho ohrozit. Jako důkaz jsme měli všechny fotky, kde bylo jasně vidět, jak se velká tabule skla rozdrobila na miliony malinkých střepů. Naštěstí to nikoho pod balkónem nezasáhlo, protože to by mohlo skončit katastrofálně.

Po chvíli nás asistentka konečně ujistila, že to reklamují, ale že oprava bude trvat čtyři týdny, protože naše lokalita není pro ně snadno dostupná. Byli jsme z toho zklamaní. Už jsme si totiž pořídili nový koberec na balkón, těšili jsme se, že bude tam teplo a že sušení prádla bude konečně pohodlné. Po čtyřech týdnech čekání nám však zavolali opět s nepříjemnou zprávou: pracovníci při manipulaci s novým sklem ho při nakládání do dodávky upustili, a tak že musíme čekat na novou výrobu. To nás opravdu vytočilo. Jelikož by nás nenapadlo, že firma, která se zabývá křehkou výrobou skel a oken nedokáže dávat při nakládání větší pozor. Přítel si nebral servítky a začal se ptát, jestli jim takhle často padají skla, což by mohlo vysvětlit, proč první sklo prasklo. Mimochodem, jednou se nám totiž stalo, že jsme vytahovali poličku z mrazáku, a ta nám spadla na zem, ale nerozbila se, až při dání poličky do mrazáku se nám ta ťuklá polička po nějaké době v mraze rozsypala. Tak to mohla být podobná situace ale ve větším měřítku.

Přesto nám bylo opět slíbeno, že za další čtyři týdny bude vše opraveno. Tentokrát už jsme nechtěli vážně tak dlouho čekat. Začali jsme požadovat expresní výrobu, a jak se ukázalo, najednou bylo možné vyrobit nové sklo za pouhý týden. Byli jsme alespoň trochu optimističtí, že se to konečně blíží ke konci.

Když týden uplynul, pracovníci konečně přijeli, ale místo toho, abychom dostali hotový balkón, dočkali jsme se dalšího šoku. Přivezli pouze samotné sklo, ale žádný rám ani těsnění! Jak je možné, že pracovníci, kteří měli za úkol namontovat nové sklo, nezohlednili, že k němu patří i rám a těsnění? Přestože jsme posílali více než dostatek fotografií a popisovali situaci, zřejmě se na to vůbec nepřipravili.

Konečně úspěch, ale s překvapivými odhalením

Opět jsme museli volat na reklamace a tentokrát už to bylo neúnosné. Reklamace potvrdila, že to opět neudělali správně a slíbili, že vše přivezou znovu. A co bylo ještě horší během rozhovoru s pracovníky se nám přiznali, že sklo, které jsme původně dostali, nebylo rozbité, jak nám tvrdili na reklamaci, ale že ho prostě ztratili ve výrobní hale! To nás úplně dostalo. Proč nám lhali?

Po několika dalších dnech čekání a opakovaných opravách jsme se konečně dočkali. A co se nestalo, když pracovníci konečně začali montovat tabuli, zjistili jsme, že ta vedle ní není v pořádku. Tabule vpravo od té nové byla vyrobena špatně a nepasovala do rámu. To znamenalo další čekání a další reklamaci. Už jsme toho měli dost.

Nakonec jsme obdrželi šesté vyrobené sklo, přičemž původní objednávka byla na tři tabule. Až na konci února , více než čtyři měsíce po původním termínu, jsme měli konečně hotový balkón. Byla to pro nás opravdu těžká lekce v trpělivosti, a přiznáváme, že jsme už nevěděli, zda se máme smát nebo plakat. Opravdu doufáme, že zase neuslyšíme nějaké prasknutí a vždycky trneme, když slyšíme z venku vetší hluk, jestli se nám zase nerozsypalo sklo. V každém případě jsme rádi, že to konečně máme za sebou, ale firma, která nám to všechno způsobila, nás už nikdy neuvidí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz