Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Personální řízení školy

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Žádná dobře fungující organizace, stejně jako škola, se neobejde bez kvalitních kvalifikovaných lidí. Kde je ovšem brát? Takovýchto lidí je samozřejmě nedostatek a je o ně na trhu práce litý boj.

Článek

PERSONALISTIKA MĚNÍ SVÉ POSLÁNÍ

Personalistika byla dlouhou dobu chybně zužována na oblast výběru lidí a mzdové záležitosti, tedy že povětšinou jejím obsahem byla pouze personální administrativa. Naštěstí toto je již minulostí a personální šéfové si uvědomují dopad svého stupňujícího se vlivu na efektivitu organizace na straně jedné a na spokojenost zaměstnanců na straně druhé.
Personalisté si začínají uvědomovat, že jejich úspěch závisí na schopnosti a ochotě manažerů organizací využívat personální nástroje, které právě personální útvary navrhují a koncipují. Dokonce se v této souvislosti hovoří o klíčové roli „HR oddělení“ jako péče o interní klienty, kterými jsou manažeři organizací.

Co požadují ředitelé škol a jejich pedagogové od svého personálního oddělení?

  • Sežeňte nám lidi s příslušnou kvalifikací a praxí.
  • Pomozte nám je udržet a motivovat k plnění úkolů, které se stupňují.
  • Dejte nám možnost vzdělávat se, rozvíjet a učit se novým věcem.
  • Poskytněte nám informace o tom, jak přispíváme k fungování organizace.
  • Ohodnoťte a oceňte naše zaměstnance.
  • Ukažte nám, jak můžeme a máme pracovat s talenty v praxi.

Není pochyb o tom, že očekávání, která jsou vztahovaná k personalistice a k personalistům jsou různá. Stejně tak je různě vymezená jejich pozice a role v každé konkrétní škole.

Co ovlivňuje nastavení personalistiky ve škole?

Foto: Marek Pavlík

HLAVNÍ ČINNOSTI PERSONALISTŮ ŠKOLY

Foto: Marek Pavlík

Výraznou výzvou současnosti je pro školy trpělivé a systematické zavádění a využívání výše jmenovaných personálních nástrojů do každodenní praxe manažerek a manažerů – tedy. vedoucích zaměstnanců, kteří praktickou personalistiku reálně vykonávají. K tomu je zapotřebí souznění potřeb a záměrů se zřizovatelem školy, jeho politického establishmentu, ředitele / ředitelky školy a personálního šéfa.

Role personalistů a personálních nástrojů v současné době, která akcentuje vyšší efektivitu (snižování nákladů a zvyšování výkonu) je nezastupitelná, neboť dnes se více než kdy v minulosti klade důraz na úspěšnost a efektivní organizovanost lidských zdrojů.

Ing. Marek Pavlík, Ph.D.
Konzultant, lektor a mentor

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz