Hlavní obsah
Nakupování

„Otvíráte až za půl hodiny? A? Nemám čas. - Počkat, vy mě neobsloužíte? No tak tu budu čekat jako…“

Foto: Marek Zelinka/Leonardo.ai

Prodejna pravidelně otvírá v devět hodin. Každý normální člověk to chápe, ale ego některých lidí dosahuje takových výšin, že pro ně zřejmě neplatí žádná pravidla, natož pravidla slušného chování.

Článek

Situace

Prodejna funguje jako menší otevřená buňka v nákupním centru, takže kolemjdoucí vidí, jestli se v ní už pohybuje prodavačka, nebo ne. Když někdo vidí obsluhu, čas od času se zeptá, jestli by ho neobsloužila, přestože do otevírací doby zbývá pár minut. Když přijde slušně, většinou se tak stane, nebo přijde vysvětlení, proč to teď ještě nejde.

Namyšlená egocentrická zákaznice

Bylo 8:30, takže do otevření zbývalo ještě půl hodiny. Prodavačka kontrolovala kasu, doplňovala zboží do vitríny. Vtom se přiřítila zadýchaná zákaznice a bez pozdravu velice nepříjemným tónem vyštěkla: „Mám tu objednávku,“ a cpala prodavačce lístek.

„Dobrý den,“ pozdravila prodavačka. „Ještě nemáme otevřeno, otevíráme až v devět.“

„MNĚ BYLO ŘEČENO, že si sem můžu dojít mezi osmou a devátou, tak jsem tady a vy mi to vydáte.“

„Je mi líto, ale nemám zkontrolované všechny peníze, nic vám vydat nemůžu, i kdybych chtěla.“

„Počkat, to mě jako neobsloužíte?“

„Obsloužím, ale až otevřeme.“

„To je mi teda přístup,“ zasyčela nepříjemná zákaznice, odstoupila od prodejny na vzdálenost metru a po celých dvacet minut prodavačku propichovala pohledem.

Konečně otevřela

Bylo 8:50, doba, kdy si prodavačka chodí koupit pití, než otevře, aby během směny neodpadla, ale protože žena, byť nepříjemná jako osina v zadku, čekala už dvacet minut, chtěla ji nejdřív obsloužit.

Vydala jí zboží. Žena si to nespokojeně převzala a zase vyštěkla: „Kartou.“

„Nemáte to hotově? Terminál byl potřeba restartovat, a ještě se načítá,“ vysvětlila slušně zákaznici.

„To už si děláte… Ale proč ne, čekám tu už půl hodiny, budu tu dál čekat jako … třeba hodinu. (Asi si domyslíte, jaké slovo řekla.)“

Než odešla, vzala si telefon na majitele prodejny, samozřejmě.

Anketa

Obsloužili byste takto se chovající zákazníci před tím, než máte otevřít?
Ano, když je prodavač na prodejně, má povinnost obsloužit
1 %
Když je všechno hotovo, proč ne
2,1 %
Ne, kdyby přišla slušně, byla by to jiná
28,5 %
Ne, v žádném případě, od toho je otvírací doba
68,4 %
Celkem hlasovalo 1012 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz