Článek
Zbytečnost deváté třídy
Paní poslankyně argumentuje tím, že se v devátém ročníku už neprobírá nové učivo, že je to taková „čekárna“ na střední školu, která děti zbytečně připravuje o čas.
Jak je to doopravdy
Například v dějepisu se probírá období od roku 1918 do současnosti, tedy moderní dějiny, velký krach na burze, druhá světová válka, studená válka, hnutí za lidská práva, vznik samostatné České republiky.
V českém jazyce se věnují probírání látky do větší hloubky a vysvětlují se souvislosti, kterým by děti ještě před rokem hůře rozuměly. A takto je to v každém předmětu.
Lidé to chtějí…
Podle paní poslankyně nevyhovuje aktuální systém mladým lidem, zbytku společnosti a vlastně vůbec nikomu.
Anketa
Povinná střední
Z mé zkušenosti vím, že je těžké namotivovat a ohlídat žáky. Když ale srovnám prostředí ZŠ a SŠ, je střední škola pro pedagoga v tomto ohledu mnohem větší výzva.
Pokud mě žák ve třídě odmítne poslechnout, jeho rizikové chování může ohrozit z devadesáti procent jeho. Na základní škole není moc přístrojů, které by žák mohl obsluhovat a kvůli nerespektování pokynů přitom někoho zranit. Střední škola je ale pravý opak. Už nyní se najdou žáci, kteří svou ignorací a odmítáním autorit způsobí zranění třetí osoby. Zavedení povinných dvou let na SŠ by způsobilo, že by takovéto žáky střední škola musela vzdělávat, i když by je jinak vyloučila nebo vůbec nepřijala.
A co žáci, kteří nedokončí ani ZŠ?
Naším vzdělávacím systémem prochází žáci, kterým se nepodaří úspěšně dokončit třeba už sedmou třídu. Jak žák, který nedokázal zvládnout učivo osmé třídy, byť ho poradny označují za bez problému vzdělávatelného, má povinně pokračovat v odborném učivu na střední škole?
Zdroj:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/povinna-skolni-dochazka-trva-i-dva-roky-na-stredni-skole-navrhuje-ods-nesmysl_2409101921_ava