Článek
Když jsem zákazníkem v nějakém podniku, očekávám uctivé zacházení od veškerého personálu. Čím dražší a prestižnější podnik je, tím samozřejmější je i úroveň jeho zaměstnanců. Že někdo udělá chybu, problém není, pokud se dokáže omluvit.
Situace
Po příchodu do restaurace hned první den pobytu nám bylo řečeno, která jídla spadají do polopenze a která jsou extra, třeba steaky - moje oblíbené jídlo. Neměli jsme s tím žádný problém.
Druhý večer jsem měl chuť na hovězí steak, tak jsem si ho chtěl objednat, chyba.
„Já jsem vám včera jasně řekla, že steak není součástí polopenze a nemáte na něj nárok,“ začala mě velmi nepříjemným hlasem před celou restaurací školit servírka.
V šoku jsem na ni hleděl, takové zacházení jsem nečekal. Lidé u vedlejšího stolu se na nás začali dívat, co se to děje.
„Vždyť já si ten steak zaplatím,“ odpověděl jsem. Servírka si pak asi uvědomila, že šla celkem přes čáru a změnila výraz tváře.
„Aha, dobře,“ na chvíli se zarazila: „A nechcete i něco dalšího, ať vám to z té polopenze nepropadne…“
„Ne, dám si jen steak,“ odmítl jsem.
„Vážně? Zabalíme vám to s sebou,“ pokračovala.
„Dvě jídla nesním a na pokoji si to taky ohřívat nebudu, jen steak, díky,“ zamítl jsem to, protože mi to přišlo nelogické.
Pak se servírka vzdálila. Za večer se k nám mnohokrát vrátila, tak jsem čekal, že se omluví za dřívější nevhodné chování. Ne. Až na konci večeře, když se ptala, jestli je vše v pořádku, jsem jí to vyčetl.
„Čekal jsem, že se přijdete omluvit, když jste byla tak nepříjemná,“ řekl jsem klidně, i když jsem měl trochu vztek. Její chování mě totiž dost urazilo.
„Já jsem nebyla nepříjemná,“ skočila mi agresivně do řeči připravená se hádat.
„Necháte mě domluvit?“ pokračoval jsem. "U personálu čtyřhvězdičkového podniku bych čekal jiné zacházení, jsem zklamaný.
Výsledek
Ten večer se na mě servírka už nepodívala a komunikovala výhradně s mojí partnerkou. Byla uražená.
Na její obhajobu nám odpustila jedno pití, které tedy bylo na ni. Slovně se ale nikdy neomluvila, což nechápu.
Druhý den byla už velmi milá a pozorná, takže dál vše fungovalo, jak mělo, ale omluvu jsem nedostal.