Článek
Když jsem rozdal žákům jejich první opravené testy, netušil jsem, že ještě ten den večer budu číst obsáhlou zprávu od jednoho tatínka.
Rodič: Vážený pane učiteli, osvětlete mi, jak je možné, že jste mému synovi na testu třikrát opravil známku i počet bodů. Nejprve jste mu dal čtyřku, pak trojku a nakonec jste dal dva mínus. Vysvětlete mi, jak probíhalo vaše známkování a za co byly uděleny body. Děkuji a čekám na odpověď.
Jak se žák dopracoval z čtverky na dva mínus
Jeho test jsem opravoval jako první. Získal 15 bodů ze 40, což odpovídá čtverce. Když jsem opravil celou třídu, všiml jsem si, že i ostatní žáci s téměř stoprocentní jistotou selhali v jednom cvičení za 10 bodů.
Napadlo mě, že jsem s žáky tuto problematiku mohl probrat nedostatečně, a proto jsem z hodnocení vyškrtl dané cvičení a upravil bodovou stupnici.
Navíc jsem testy prošel znovu a zjistil, že bych mohl uznat i půlbody jako částečně dobré řešení.
Po těchto úpravách se třídní průměr zlepšil o jednu a půl známky z 3,6 na 2,1.
Problematiku z vynechaného cvičení jsem s třídou probral znova a napsal nový úzce zaměřený test.