Článek
Supermarkety podle zákona musí informovat o nejnižší ceně, za kterou výrobek prodávaly v posledních třiceti dnech před poskytnutím slevy. Takovou informaci řetězce záměrně uvádějí malým a špatně čitelným písmem. Dobře vědí, že pokud dostanou pokutu, je zpravidla velmi nízká a na klamavém označení slev vydělají mnohem více.
V posledních týdnech jsem se vydal do největších řetězců. Ukázalo se, že nadále porušují povinnosti při poskytování slev a manipulují s cenami. Častokrát pak konečná cena zboží po poskytnutí slevy není sleva, dokonce může být cena vyšší, než byla za posledních 30 dní.

Billa, leden 2025: Zbytečný údaj 28,90 Kč. Prodejce tvrdí, že došlo ke snížení ceny, ale ve skutečnosti nedošlo. Výše slevy se má určovat z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Cena se naopak zvýšila.

Billa, leden 2025: I v tomto případě jde o porušení zákona, protože sleva není vypočítána z nejnižší ceny výrobku za posledních 30 dní. Nejde vůbec o žádnou slevu.

Penny, leden 2025: Na cedulce je dost matoucích údajů, které mohou spotřebitele mást. Ve skutečnosti cena zůstala stejná.

Penny, leden 2025: Matoucí praktika. Ve skutečnosti nejde o slevu, ale o zdražení. Cena je vyšší, než za jakou obchodník prodával stejné zboží v posledním měsíci.

Penny, leden 2025: Nejde o žádné akční zboží. Ke snížení ceny ve skutečnosti nedošlo.