Článek
Ano, čtete správně, z pozemku i na pozemek. Takže si buď vybudujete na pozemlu kruhový objezd, nebo auta budou létat.
Zřejmě se to bude vztahovat na nově vybudované objekty, zatím. Nicméně, známe to. Tlak na „zelenou“ se nezastavuje před ničím. Dnes jde pro změnu o bezpečnost. Jistě, couvání do ulice, nebo i z ulice je čas od času hazard. Kdy? Když lidé nedodržují zakony, souvisejici s bezpecností v dopravě. Při dodržování zakonů, například omezení rychlosti v obcích, se to zvládnout dá. Při troše ohleduplnosti se na silnicích nemusíme pozabíjet.
Na druhou stranu zrovna tady ta zelená politika dostává pořádně zabrat. Bude třeba zastavět mnohem větší plochu, než by bylo třeba pro pouhé vyjízdění a zajíždění vozidel. Což automaticky znamená větší hluk, více prachu, více stavebního materiálu, vice nákladních vozidel s materiálem, větší plochy, které nevsakují vodu.
Trochu to připomíná hlášku z filmu Vesničko má středisková.
„A co zápraží. Vybetonujeme“.
Všechno vybetonujeme, zaasfaltujeme, zasviníme kus přírody, abychom udělali dobře lidem, od kterých bych, já naivka, čekala, že právě oni tomu půjdou zabránit vlastním tělem.
Zjevně se v Německu zelená politika zvrhává směrem ke klientelismu. Všechny stavební firmy v Kielu si jistě zamnou ruce. Prace bude! Že bude příroda úpět, je jim jedno.
Naštěstí jde jen o region a zjevně jde o to, že ruka ruku myje. Problém je, že tzv. zelená politika významným způsobem zasahuje do ekonomik zemí EU a činí je nekonkurenceschopnými, přičemž ne všechny „zelené“ počiny jsou jednoznačně přírodě prospěšné.
Už jde spíše o ekonomickou revoluci, výměnu ekonomických elit. Namisto uhlobaronů a naftových magnátů se do popředí derou lidé s přístupem k obnovitelným zdrojům, vesměs ovšem mohutně podporování státem formou dotací, tedy našimi penězi. Nestačí však, že tyto projekty občané dotují, zároveň na ně budou nuceni doplácet formou extrémně zvýšených cen za energie.
Příroda začíná být značně omezena ve schopnosti vlastní regenerace velkými zásahy staveb pro obnovitelné zdroje, ať už jsou to lány forovoltaických panelů, nebo větrných elektráren. Dál bych prostor přenechala znalcům technických zálezitostí, kteří se obávají nevypočitatelnosti svitu slunce či vanutí větru.
Neni divu, že když někde Zelení vymyslí další hloupost, mám obavy, kde ještě mají rezervy ve vymýšlení věcí, které jsou z říše bláznů, nebo dokonce vysloveně škodlivé.
Problém je, že za to draze zaplatíme. Konkurenceschopnost EU klesá, průmysl, který zajišťoval prosperitu, upadá a nezdá se, že by, kromě ekonomikého propadu, měla zelená politika nějaký významný dopad na zlepšení stavu životniho prostředí. Bude mít drtivý dopad na občany, ale bohužel ne ten očekávaný ve zlepšení stavu podnebí, ale ekonomický.
Zato kapsy si nové, zelené ekonomické elity napakují řádně. Bez ohledu na výsledek a bez zvážení všech možných dopadů na lidi i na ono vzývané klima.
Nezdá se tedy, že jdeme po správné cestě. Neuskromňujeme se a neplatíme za lepší klima, ale za něčí naditá konta. Politické strany, mající klimatickou politiku za své téma nepomahají klimatu, ale novodobým ekonomickým elitám. V této souvislosti by se mohl aktivismus Zelených v německém Kielu zdát jako nedůležitá maličkost. Je to však další kamínek, přidaný na hroutící se stavbu.
Také nerada couvám a rozhodně v tomto ohledu nejsem přeborník, ale couvání k řízení jednoduše patří, takže bych řekla, že by bylo mnohem jednodušší věnovat couvání více času v autoškole. Vyšlo by to levněji a zcela jistě by to bylo šetrnější k přírodě, než komplikovat stavby hloupým nařízením. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-severonemecky-kiel-chce-zakazat-couvani-pri-vjezdu-a-vyjezdu-z-parkovacich-mist-40495562#utm_content=freshnews&utm_term=Zelen%C3%AD%20z%C3%A1kaz%20couv%C3%A1n%C3%AD&utm_medium=hint&utm_source=m.search.seznam.cz