Hlavní obsah
Umění a zábava

Nespoutaná poprvé

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Markéta Zvolánková

Pár básní z mé prvotiny.

Článek

Mystik

Osud, ten kabalista,

bůh ví, co zase chystá.

Překážky na zteč postaví.

Nasadí brouky do hlavy.

Nápady sype z rukávu

a já? Toho mám nad hlavu!

Hledám

Hledám svou podstatu

zas

na dně sklenky.

Jsem prázdná, ale pravdivá.

Jsem obsahem své peněženky.

Ta realita ošklivá!

Jsem půvab školních lavic,

jsem první jarní vlaštovka,

vracím se s rokem v srdci navíc,

jsem, živote, tvá bokovka!

Foto: Markéta Zvolánková

Poprvé

Za úsvitu oblékl se,

podal ruku Měsíci,

že mu svítil na tu „práci“.

Pak opustil světnici.

A já? Stále překvapena –

To je celé? Ani klaka!

Na vždy ze sna probuzena

šla jsem rovnou na panáka.

V očekávání

Později! Dnes chci ještě snít

a splétat dívčí mýty.

Až zítra smíš mne probudit

vší tíhou reality.

Pozdě! Už včera moje „dnes“

se minulostí stalo.

Dětství? Ach, přes palubu, přes…

ve vlnách boj svůj vzdalo.

Dřív! Než naděju se – cvak –

zamávám křídly bez milosti.

Těším se. Bojím. Tažný pták

do cizích krajů budoucnosti.

Foto: Markéta Zvolánková

Stárnutí

Po rocích trhám život svůj

jak listy kalendáře.

Zkušenost vrásky vyrývá

do nastavené tváře.

Stěží se učím rozeznat

upřímnost od make-upu lháře.

Marně si chodím pro múzu

do vyprahlého snáře.

Vzpomínka

Vsuneš mi ruku pod tričko.

Pohladíš nahá záda.

Přimhouřím oči maličko.

Mám doteky tvé ráda.

Paprsku, nikdy neopusť

mou láskyplnou náruč.

Samotu moji nedopusť.

Za štěstí mé se zaruč.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz