Hlavní obsah
Umění a zábava

Nespoutaná pošesté

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Markéta Zvolánková

Ukázky z mojí prvotiny.

Článek

List

Deníčku, prozraď, jaká jsem?

Jiná, než tehdy před časem,

kdy jako hloupá holčička

snadno jsem přivřela očička

za skly svých brýlí značky Pink

ve světě herců, knih a sfing.

Deníčku, prozraď, jaká budu?

Pro smích, či pro pláč? Pro ostudu?

Jiná než teď? Bez tužeb, plánů?

Mladá a bezstarostná nezůstanu?

Deníčku, mlč, nic nechci znát!

Dokončím snad, co začala jsem psát.

Řekni mi, příteli!

Řekni mi, příteli,

řekni mi jednu věc.

Proč malíř maluje,

miluje milenec?

Řekni mi, příteli,

řekni mi jednu věc.

Proč je slon veliký,

malý je mravenec?

Řekni mi, příteli.

Ne, abys lhal!

Proč člověk žije?

To, aby umíral?

Foto: Markéta Zvolánková

Radím

Navázat na staré zvyky

a pohřbívat nebožtíky

s pokladem a trochou jídla,

nechat pro ně stavět sídla-

pyramidy, mauzolea-

balzamovat jejich těla,

uctívat je, bát se jich,

odpustit jim každý hřích,

chovat se k nim jako k živým,

opakovat jejich chyby,

posmrtný jim život přát

a potom je vykopat,

vzbudit, okrást, zneuctít,

prozkoumat a vystavit!

Ego-i-stická

Horolezci, horolezčata, horolezkyně,

až spadnete, nepustím vás do své jeskyně.

Zhasnu oheň, skryju kresby, vodu vyliju.

Zlomte si vaz, já to ve tmě dobře přežiju.

Horolezkyně, horolezci, horolezčata,

máte rádi místa sluncem výšin vyhřátá.

Občas ale prší, bouře mraky přivane,

vídáme pak u vás tváře strachem strhané.

Horolezčata, horolezkyně, horolezci,

držíte se zuby nehty, jsou tu svědci.

Budiž vám to k dobru, stejně však přijde den,

kdy zjistíte, že šplhání byl marný sen.

Foto: Markéta Zvolánková

Téměř můj

Ze čtyř světových stran

sbírám útržky rán,

vůni vždy čerstvých káv,

letmé kývání hlav.

Koláže z různých scén

snům vděčným dávám v plen.

Aromatický den,

cípy exotických jmen.

To vše je fantomem

ve světě téměř mém.

Povel

Poníženě prosím, pane,

ukaž, kudy mám se dát,

kterou cestou ze všech stezek

mám svým krokem obtěžkat?

Mám jít zkratkou,

abych znala

cíl svůj brzy? Co však dál?

Labyrintu bych se bála,

zda by metu ukázal.

Nebo mám snad napnout síly,

vydat se na maraton?

Jiní by ho dokončili,

já však nemám pro běh sklon.

Raděj půjdu po pěšině

dlouhé „tak ňák akorát“,

chvilku rychle, chvilku líně,

dokud nezavelíš: „Stát!“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz