Hlavní obsah

Jak se může změnit váš život. Aneb když zažíváte, co je prý nemožné

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Přišla ke mně na kurz paní, která měla z něho velké obavy. Ale zvládla to i s mou pomocí. A bohužel hned na začátku došlo k nedorozumění.

Článek

Protože kurz, na který dojde 5 lidí, já považuji za velmi malý. A před tím, než jsem dostal mrtvičku, bych takový kurz ani nedělal, protože tak malý kurz je pro mě daleko těžší, než kurz, kde je 20 lidí. Protože na tak malém kurzu musí lidé „přebíhat“ z role do role. Protože v případě konstelace pro paní bych potřeboval aspoň 15 lidí, aby každý člověk mohl představovat jen jednoho člověka.

Ale protože byli i lidé, kteří přišli na kurz zadarmo jen proto, aby podpořili paní, tak se nás sešlo víc. A paní při pohledu na 9 lidí řekla, že s tak velkým množstvím lidí nepočítala. A já ihned počítal s možností, že nás bude méně jak 6, protože paní i se svými kamarádkami odejde. A to vše jen proto, že každý vidí slova „málo lidí“ jinak.

Paní si chtěla vyřešit vztah s matkou. A v konstelaci se ukázalo, že vztah s matkou je špatný. Takže jinými slovy aspoň je. Zatímco skutečný problém byl ve vztahu s otcem, kde otec byl psychologicky dítětem své dcery, která byla biologicky jeho dcerou, ale psychologicky v roli jeho matky.

Jak vypadala její rodina před konstelací

Tuto část napsala paní po konstelaci sama pro účely tohoto článku: „Svého tátu jsem vnímala jako bezmocného člověka, který se celý svůj život snažil zavděčit cizím lidem a já jsem pro něj byla jen přítěž, která je vždy jen problém a nikdy jsme necítila od něho ani náznak starosti o mě. Nemohla jsem si ani postěžovat, protože za všechno můžu sama a neustále jen vymýšlím kraviny.

A pak musela paní předčasně dospět

„Protože mámě zemřel táta a já jsem byla najednou nejsilnější člen rodiny. I když jsem nebyla ještě ani plnoletá, musela jsem dělat vrbu celé své rodině. Nikdy jsem nemohla nikoho odmítnout. Očekávalo, že všechno vydržím. A já jsem tomu věřila. To mě donutilo celou rodinu chránit. Svého otce před arogantním dědou, matku před světem a mladší sestru udržovat v domněnce ideální rodiny. Matka začala pít a to začala moje cesta do pekla. V ten moment začal boj i s matkou. Ve 20 jsem byla donucena se odstěhovat, musela jsem mít dvě práce, aby se uživila.“

A pak už je jasné, že se paní tak bála. Pár dnů před kurzem byla paní na pohotovosti, protože měla záchvat paniky. Což je strašný stav, kdy se bojíte, že umřete. A teď už je jasné, proč to tak bylo. Protože dcera nemůže dělat matku svému otci, aniž by to mělo devastující vliv na její zdraví.

Muži v jejím životě

Takže muži v jejím životě jsou stejní jako její otec (tedy slabí a bez zájmu o ni) nebo jako děda (že se ho musí bát). Takže nejlepší muž, kterého poznala, byl narcis se dvěma diagnózami, z nichž ani s jednou se nedá moc dobře žít. Ale na tohoto muže si nestěžuje, protože další byli ještě horší.

Proběhla moje obvyklá konstelace, kde jdeme zpět v generacích, až najdeme muže, který má svého syna rád. A museli jsme dojít do tuším 13. generace, kde otec byl zabit ve válce a svému synovi stihl dát život, ale nic víc. Tak jsme mu dali možnost, aby to mohl napravit a pak se měnil každý vztah otce se synem.

Předtím byl otec buď slabý a nic svému synovi nedal. Nebo protože měl slabého otce, tak měl odpor k jakékoliv slabosti a svého syna tak udriloval, že z něho vytvořil slabocha. A takto se mužové střídali.

Ale když dostal ten muž lásku, už nemusel drtit svého syna. A syn, který dostal lásku, už nemusel být slabý. Takto to funguje vždy. Ale protože paní neměla tu zkušenost, tak se bála, když se měl do role dostat její děda. A najednou děda nebyl agresivní a zlý, ale laskavý a dobrotivý.

A stal se zázrak č.1 – změna vnitřní

„Až prožitek v konstelaci mi ukázal, že jsem celý život v sobě cítila prázdno, aniž bych to věděla. Teď už se mi hojí ohromná vnitřní prázdnota.“

A zatímco předtím si svou prázdnotu kompenzovala závislostí na mužích, teď už to vidí jinak: „Já už muže nepotřebuji za každou cenu, protože mám tátu. A tátu už nevidím jako slabocha.“

Ale tyto změny jsou vnitřní změny. Které jsou důležité, aby se ženin život mohl proměnit. Ale tyto změny nestačí ke změně vztahu. Což prý nejde. To říkají téměř všechny druhy psychoterapie. Podle nich je nemožné změnit druhého člověka tím, že se změním já. A tady je další z mnoha důkazů, že „nemožné“ je možné. Stačí jen vědět, jak to udělat. A co je nemožné pro většinu psychologů, pro konstelatéry je to běžné.

A zázrak č.2 – změna vnějšího světa

A ještě v průběhu kurzu se nám všem paní pochlubila: „To je neuvěřitelné, jak to funguje. Mě táta poslal SMS a zve mě na večeři. Napsal ji bez vědomí a vlivu mé matky. A já jsem mu poprvé uvěřila, že má o mě skutečný zájem. Poprvé ve svém životě, jsem z toho dojatá.“

Není to úplně vždycky

Ale každý konstelatér ví, že je to časté. Dokonce i žena, která svého otce neviděla celý život, protože o ni neměl zájem a žil v Austrálii, tak po konstelaci jí její otec zavolal a začal projevovat zájem o ni a její život.

A já se těším, až se v jejím životě začnou objevovat i normální muži. Protože ona od svého otce v konstelaci dostala tak moc bezpečí, že teď už ví, co může dostat od muže.

A v každém případě je tento příklad spíše výjimečný svou rychlostí,

než že by byl průměrný. Ale každý se tam může dostat. A může změnit svůj život.

Vysvětlení, které ukazuje rozdíl mezi uzdravením a snahou o bezbolestné uzdravení

Vždy se ptám daného člověka, jestli mohu sdílet se všemi čtenáři jeho příklad. A jako odpověď jsem dostal: „Do té doby, než jsem to uviděla na živo a cítila na vlastním těle tu jejich bolest, tak jsem nebyla schopna taťku vůbec přijmout a pochopit. Je to neskutečná úleva.“
A proto se říká, že když chceme někoho odsoudit, tak musíme nejdřív prochodit v jeho botách aspoň rok. A když to uděláme, tak už nemůžeme nikoho soudit, protože víme „na vlastním těle“, co tomu předcházelo.

Dopsáno 3 dny po konstelaci

„Dnes jsem viděla tátu. Taťkovi jen září oči, Honzíka dnes nazval chlapem a normálně jsem ho dnes obejmula. Obejmula a držela, v ten moment nás chytl oba do objetí i můj syn a ze zadní strany taťky pak i mamka. Všichni jsme stáli na chodbě v bytě. My s taťkou uprostřed a všichni na sebe namáčknutí.
Tohle se NIKDY nestalo!!!! Martine, já vážně nemám slova jak vyjádřit děkuji. Zítra budu vidět i dědu. Půjdeme všichni na večeři. Mamka, taťka, děda, syn a já …. Jsem neskutečně zvědavá. Poprvé také nemám nervy, že se něco podělá.“

Připojte se ke skupině O zdraví a vztazích

https://www.facebook.com/groups/dotazyzdravi Tam se snažíme o spolupráci klasické medicíny a vědoteriky. Vědoterika je to nejlepší a nejúčinnější z ezoteriky vybrané na základě vědeckého pozorování výsledků.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz