Hlavní obsah

Narcisovi nemůžete pomoct

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

951

Protože totiž nikdo takový neexistuje. Nikdo se nepřizná k tomu, že on by byl narcis. A když ano, tak tím pádem je absolutně vyloučeno, že by narcisem byl.

Článek

Protože skutečný narcis věří, že on je oběť. A narcisové jsou všichni kolem něj.
Takže jestli vidíte narcise ve svém okolí, tak máte na výběr. Buď budete hrát hru na obět a pachatele a k tomu vám pomůže 99,99% autorů. Ale zaplatíte za to cenu: Neuzdravíte se nikdy z pocitu, že vy jste oběť. A tím pádem pořád budete na střídačku obětí a pachatelem.
Nebo začnete řešit své problémy. A můžete klidně nadávat, stěžovat si a klidně se i mstít (jen v duchu) těm, co vám ublížili. A až nastane ten čas, tak se podíváme na vás a na to, jak se uzdravit.
Pokud se nechcete uzdravit, pak ihned přestaňte číst tento článek a ihned si mě zařaďte do skupinky nejvíc toxických lidí na světě. Protože pro vás jako oběť jsem já absolutně toxický člověk. Tak si zjednodušte život, odsuďte mě rovnou a je to. Já se nebudu bránit, protože každému, co jeho jest.

Pokud jste tady zůstal

Tak to znamená, že vidíte svět aspoň trochu barevně. Což je vynikající, protože máte šanci se osvobodit ze hry na narcisty a jejich ubohé oběti nebo ji vůbec nehrajete. Je to moderní verze hry na oběť a pachatele.
A fígl je v tom, že se vůbec nebudeme zajímat o ty druhé, ale budeme uzdravovat jen vás. Bude to velice těžké. Cesta bude lopotná, obtížná. Ale na konci budete osvobozen.
Ale je tady nutné něco říct: Tu cestu téměř s jistotou nezvládnete sám. Protože po cestě je tolik nástrah, nášlapných min, pastí, že sám nemáte šanci. A navíc všichni psychologové se shodnou na tom, že nejlepší cestou je utéct.
Takže když nemáte velikou touhu, abyste se změnil, tak klidně věřte všem psychologům. Protože ke změně potřebujete velikou odvahu vidět pravdu. A neleknout se jí.

Jde to

Mám klientku, která trpěla typickými projevy narcistické poruchy jejího otce. A ten dokonce zakázal celé rodině, aby jí přišla na svatbu. A po letech práce na sobě byla pozvána na letošní vánoce k jejímu otci a ten strašlivý bídák se proměnil a to, že jeho dcera přišla, považoval za nejlepší vánoční dárek. A tak osvobodila sebe a aniž to bylo jejím cílem, i svého otce.
A proč jsem jí mohl pomoct? Protože ani mě ani ji nenapadlo dávat jejímu otci nálepky. A tak jsme řešili ji a její problémy. A protože problémy se nezametaly pod koberec, ale aktivně se řešily, tak se změnila ona a nakonec i její táta.
A to je důležité. Pokud neznáte cestu k uzdravení, tak pak je jednoznačně lepší hrát hru na narcise. Protože není náhoda, že nikdo neví, jak tu hru ukončit. Ta se dá ukončit jedině, když víte, jak své pocity skutečně uzdravit.

Upozornění: Právě na mě bylo podáno oznámení na MPSV a další místa

Protože jsem chtěl dát možnost obětem narcismu, aby se mohli uzdravit. Holt, aniž jsme to věděl, měl jsem pravdu, když jsem v noci psal: <a href=https://medium.seznam.cz/clanek/martin-daniel-kdo-je-to-narcis-jak-poznat-dokonaleho-narcise-53229>„udělá vám ze života udělá peklo.“</a>
Takže ti, co se bojí, ti by mou pomoc neměli vyhledávat. I když právě jim mohu pomoct. A proč by měli? Protože pán si myslí, že se vše řeší na úřadech práce. Ty patří pod MPSV. Zajímavé.
Zatímco kdyby mi opravdu chtěl ublížit, tak podá podnět na ministerstvo zdravotnictví. Proč mu to radím? Protože mě zajímá, zda to myslí vážně nebo se mě jen pokouší vystrašit. A já se nemám čeho bát. Protože já dělám to, co mě funguje i mým klientům. A mohu to dokázat.
A víte, kdo ho podal? Pán, který o sobě na facebooku říká: „I am my own demon.“ = Já jsem sám sobě démonem. Takže pán přímo potvrzuje, co já říkám. A jeho démon se ani neschovává. Tak si je jistý tím, že má pána v hrsti.

Přitom řešení pán zná

Foto: martin daniel

slib1

V tomhle obrázku z jeho stránek je obsaženo vše: Žabička jako jeho Já. BDP je hraniční porucha osobnosti. A žabička si dává pamlsky z dlaně BDP „Slibuji, že tě budu chránit od traumatických zkušeností, které jsi zažil.“ A jakmile se žabička chytila, tak ji BDP chytla za krk a schramstla.

Toto je přesně mechanismus celé jeho nemoci a toho, proč je BDP ne nemoc, ale porucha osobnosti. Tedy nevyléčitelná. Protože nevyléčitelnost je přímo založena na tom, aby se daný muž nepodíval na své trauma. A místo toho sloužil své nemoci. A tak pán trpí, protože věří, že se nikdy nemůže uzdravit. A na toho, kdo mu může pomoct, raději dá oznámení, než by se uzdravil.

Proč?

Foto: martin daniel

dobre

O tom povídá druhý obrázek z jeho facebooku: Mozek říká: „Věci jdou dobře“. A vypadá skoro šťastně. Ale pak se zachmuří. „Až moc dobře.“ To nezvládnu. A tak mačká tlačítko sebedestrukce. Protože není zvyklý, aby mu bylo dobře.

A když tohle víte, nemáte důvod se na pána zlobit.

I když on zažívá démona v sobě, který dělá toto:

Foto: martin daniel

spendlíky


Nebo toto:

Foto: martin daniel

vlacek

Překlad je: „Co bych dělal v této situaci.“ A je tam umístěn klasický případ morálního dilematu.
A řešení je skutečně ďábelské.

Až bude pán chtít se osvobodit od svého démona, má u mě dveře otevřené. Protože je veliký rozdíl mezi předstíraným dobrem, které dopadá takto:

Foto: martin daniel

hodny

A mezi skutečným uzdravením se, kdy už nemusím nést žádné masky. A můžu klidně na sebe prozradit i to, co by žádný normální psychoterepeut nebo obzvláště ezoterik nikdy neřekl.

PS: Všechny fotky jsou skutečně přímo z jeho stránky. Rád bych to dokázal, ale chci uchovat jeho anonymitu, i když se snaží mi ublížit. Ale zatím ho pořád mám rád a jen ho lituju, že tak moc trpí kvůli svým démonům. A moc mu děkuji, že mi takhle přímo potvrzuje, že to, co funguje mě a mým klientům, by asi fungovalo i jemu. Ale já nemohu mu zasahovat do jeho života. To musí chtít on sám. A je to zde uvedeno s jeho svolením.

PS2: Zdá se, že už prý žádné oznámení na MPSV není. Jak málo stačí. Jen se nebát.
A moje omluva: Živnostenské úřady prý spadají pod MPSV. Takže moje hloupost, že jsem si dobře nezjistil, jak to je. Aspoň se může každý smát mé hlouposti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz