Článek
Abychom si problém lépe vysvětlili, musíme se vrátit do roku 2018, kdy přišlo bývalé vedení se změnou dresů, na nichž státní znak nahradila lví hlava. Tato změna vzbudila obrovskou vlnu nevole a bouřili se nejen fanoušci, ale také čeští hokejisté.
Ačkoliv změna nemusela být lidem po chuti, byla naprosto logická. Nové logo, tedy lví hlava, může být, narozdíl od státního znaku, opatřeno ochrannou známkou. Každý, kdo tedy chtěl prodávat produkty týkající se české hokejové reprezentace, musel mít od svazu licenci a byl jím kontrolován. Padělatele mohl naopak zažalovat.
Prvotní kritika postupem času opadávala, až takřka vymizela. Proto si asi na svazu řekli, že je ideální čas na další změnu a před touto sezonou se na dresy národního týmu vrátil státní znak, jak tomu bylo do roku 2018.
Tímto rozhodnutím šel svaz na ruku prodejcům levných padělků. Co je možná vůbec nejvtipnější a nejbizarnější na celé věci, je fakt, že oficiální partner českého hokeje Kaufland a oficiální partner MS Tesco, prodávají ve svých obchodech levné napodobeniny, které se ani zdaleka neblíží originálu.
To bychom měli první možnost, jak si zakoupit dres. Chápu, že fandit v dresu za pětistovku ze supermarketu není žádná výhra, a proto pojďme i na další možnosti, jak získat dres národního týmu.
Ve fanzónách před oběma stadiony si nemůžete nevšimnout velkého stanu, v němž se mají nacházet oficiální produkty IIHF. V nabídce je zde například tričko šampionátu, mikina nebo plyšoví Bob a Bobek. To je sice hezké, ale jsou zde také dresy? Ano, jsou, ale opět by si je koupil jen blázen. V nabídce je červený dres, který má na ramenou oficiální logo Českého hokeje, tedy lví hlavu, dále hned na první pohled poznáte, že opravdu nejde o originál, neboť chybí logo firmy Nike, která se stará o výrobu dresů na hokejová MS a nenajdeme na něm ani logo IIHF. Z dresu je na první dobrou vidět jen další ošklivý padělek, který můžete zakoupit za téměř 2 500 kč. No neberte to.
Dobře, vyškrtneme si tedy místa, na nichž dres koupím a ihned si jej obleču. Jsme tedy odkázáni na internet, kde by se mohl nacházet oficiální e-shop Českého hokeje. Víte, kdy byl spuštěn? Jeden den před startem turnaje. A víte, co tam najdete? Repliky dresů, v nichž odehrál národní tým tuto sezonu EHT, které jsou plné reklam. Samotným vrcholem e-shopu jsou trička s logem Českého hokeje, které je ve stejné barvě jako tričko a navíc je v takové velikosti, že zahlédnout jej, chce pořádnou lupu.
Ani zde jsme tedy nepochodili a originální dres tak stále nemáme. Určitě si teď říkáte, že oficiální výrobce Nike by mohl dresy prodávat někde na svých stránkách. Při krátkém brouzdání internetem se dozvídáme, že ani tady nepochodíme a Nike jiné dresy, než ty, v nichž hrají hráči, nevyrábí.
Jedinou možností tak je originální dres vydražit. Po každé velké hokejové akci, ať už po seniorském či juniorském MS, jsou dresy umístěny na web sportovniaukce.cz, kde si je může kdokoliv vydražit. Ano, jedná se o poněkud dražší nákup, protože vyvolávací cena dresu se pohybuje ve vyšších jednotkách tisíců korun. Budete ovšem držiteli skutečně originálního dresu, za který se rozhodně nebudeme muset stydět.
Celá tato situace s dresy je smutnou vizitkou Českého hokeje a také IIHF, jelikož to, co na sobě nosí většina fanoušků, je opravdu ostuda.