Článek
Pozdě zvolený trenér
Už po nepovedeném utkání z října roku 2023 v Albánii bylo jasné, že tým potřebuje změnu na trenérském postu. Jaroslav Šilhavý působil v pozápasových rozhovorech stejně jako jeho tým na hřišti během zápasů, byl bez energie a vůbec nevěděl ,co má dělat.
Ivan Hašek byl zvolen hlavním trenérem reprezentace až na začátku ledna a tréninkových jednotek s týmem od té doby do EURA příliš nestihl. Takto mohl být s týmem již od poloviny října a mohl si již během kvalifikace připravovat půdu pro závěrečný turnaj.
Místo toho reprezentace promrhala tři měsíce práce a možná i ty ve finálním zúčtování scházely k lepšímu výsledku na EURU.
Zarážející je navíc to, že celý tým okolo Ivana Haška byl ohledně herního stylu tajemný jako hrad v Karpatech a nechtěl propustit do médií téměř nic ohledně herního stylu.
O moc moudřejší však nejsme ani po sedmi utkáních pod novým realizačním týmem a herní styl národního týmu je i nadále velká neznámá.
Prodej vstupenek
Jestli si něčím FAČR znepřátelil desetitisícovky fanoušků, tak to bylo prodejem vstupenek před turnajem. Asociace měla k dispozici 10 000 vstupenek, které mohli fanoušci získat.
Pokud jste se chtěli zúčastnit slosování o vstupenky, stačilo vám k tomu mít e-mailovou adresu. Mohli jste si tak vytvořit desítky různých adres a nikdo nepoznal, že jeden člověk je ve slosování vícekrát.
Do tohoto slosování se navíc mohli přihlásit také třeba někteří Turci, Gruzínci nebo Portugalci, protože zkrátka ověření totožnosti FAČR nijak nezajistil.
Proto není divu, že na stadionech v Lipsku a Hamburku byli čeští fanoušci v podstatné menšině. Proti Gruzii byl poměr fanoušků zhruba 30:70 a proti Turkům možná 20:80.
Tříkolky a komunikace
Tříkolkový incident, který ještě před samotným turnajem odskákal 70 stehy Michal Sadílek, jako by předznamenal celou atmosféru kolem reprezentace před, během a po turnaji.
Reprezentace v tomto případě fanouškům lhala a tvrdila, že záložník Twente spadl z kole. Následně se však všechno provalilo a veřejnost se stejně dozvěděla pravdu.
Před mistrovstvím začaly vyskakovat také reklamy od sponzorů české reprezentace, které pouze podtrhovaly bizarní vystupování reprezentace. Pokud jste tady neviděli reklamu na Penny nebo CK Alexandria, tak si je pusťte.
Komunikace byla podivná i během turnaje. Už o tom byla zmínka výše. Realizační tým kolem Ivana Haška byl velmi důsledný v tom, aby na veřejné části tréninku reprezentace novináři nepoznali nic z herních prvků týmu.
Tvář týmu však neznáme ani po odehraných třech utkáních ve skupině a mlžení kolem týmu bylo úplně zbytečné.
Od minulého realizačního týmu jsme se opět nikam neposunuli. Je tedy čas se zamyslet nad tím, zda není zapotřebí začít od nejvyšších pater českého fotbalu.