Hlavní obsah
Nakupování

Zrušte samoobslužné pokladny! Šílenci na Facebooku se proti nim bouří

Foto: Martin Gába s pomocí Ideogram AI

Žena využívající samoobslužnou pokladnu

Samoobslužné pokladny jsou již po několik let běžnou součástí většiny supermarketů a hypermarketů v Česku. Těm normálním nákup ulehčují a těm pomalejším dávají podnět k víření absurdních diskuzí na Facebooku.

Článek

Ano, teď si určitě říkáte, že komentáře na Facebooku jsou plné absurdních diskuzí a zabývat se jimi hlouběji je ztráta času. Berte však tento článek jako ukázku toho, jací jedinci mezi námi žijí, a že i tací mají volební právo.

„Nejsem pokladní, jsem zákazník.“

Jeden z nejčastěji se vyskytujících argumentů proti samoobslužným pokladnám. Pojďme si však nastínit celý běžný proces nakupování, který rozhodně moc dobře znáte.

Člověk sám vejde do obchodu, vybere věci, které si chce koupit, poté si je naskládá do vozíku a poté je z něj zase vyskládá. To všechno člověk dělá sám bez pomoci někoho z personálu supermarketu.

Proč by si člověk také sám nemohl položky namarkovat? Pokud dokáže bez cizí pomoci dojít s nákupem až k pokladně, není důvod, proč by jej mělo rozčílit, že si nákup může namarkovat a zaplatit zcela bez cizí pomoci.

Normální lidé si rozhodně uvědomují, že rozdíl mezi tím věci z vozíku na pás položit a poté vložit do tašky a tím načíst je přes čtečku, není téměř žádný.

V diskuzích také můžete narazit na bezmozky, kteří požadují slevu za to, že si produkty sami namarkují.

„Chci si popovídat s paní prodavačkou a ne s nějakým robotem.“

Také si chodíte do obchodu povídat? Hádám, že ne, a je to tak samozřejmě v pořádku. Lidem zkrátka zcela uniká pointa nakupování a myslí si, že navštívili debatní kroužek.

Prodavačky v obchodech přece nejsou od toho, aby si se zákazníky povídaly, a to, že na ně lidé mluví a ony ze slušnosti reagují, nelze považovat za konverzaci.

Lidé si zkrátka, podobně jako u doktora, myslí, že jejich problémy a život zajímá všechny okolo. Je tomu však přesně naopak.

„Nemám čas se s tím učit.“

Samoobslužné pokladny jsou naprosto blbuvzdorné. Pokladna jednoduchými větami říká zákazníkům, co mají dělat, a tím pomáhá s urychlením procesu.

Stejně jako u dalších technologických pokroků se spousta lidí vůbec odmítá něco nového učit, předtím, než to vyzkouší, protože to zkrátka dříve nebylo.

Toť tedy krátká ukázka toho, jací lidé se kolem nás v obchodech pohybují a co mají, nebo spíše nemají, v hlavě.

Komentářů typu, že nás za chvíli ovládnou roboti, že nás vláda monitoruje, a že jim naschvál v obchodě nechám plný nákupní vozík a odejdu, jsem vás radši ušetřil.

Pokud jste však opravdovými dobrodruhy, doporučím vám udělat si popcorn, dát si něco dobrého k pití a ponořit se do diskuzí pod příspěvky na Facebooku.

Na závěr je potřeba zmínit, že normální pokladny mají také své výhody. Například velký nákup je rozhodně lepší zaplatit u nich. Rozhodně tedy netvrdím, že lidé, co nakupují u klasických pokladen, spadají do skupiny k těmto jedincům.

Bohužel v této době lidé za vším něco hledají a dokáží odsoudit téměř cokoliv.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz