Hlavní obsah
Umění a zábava

Jak jsem se ptala AI na sebe. A nějak se to nepovedlo

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pexels.com

Řekla jsem si, že se všeznalé umělé inteligence zeptám… na sebe. No, nebylo by to zajímavé?

Článek

Ano, nejsem světoznámá autorka, celebrita, která dostane hysterák z ulomeného gelového nehtu (už jen proto, že mám nehty jako malej kluk), nebo z toho, že bych byla vyfocena s igelitkou u nákupáku, což je samozřejmě strašný faux pas pro módní policii. Přesto se již několik let objevuji v knihkupectvích, e-shopech, byly se mnou dělány rozhovory, blejskla jsem se v telce. Prostě hodně lidí mě nemusí znát, neboť takových „pisálků“ jako já je spousta, ale AI všechny informace sosá z netu, takže by měla o mně leccos vysosat. A povím vám, to jsem se nasmála!

Vzhledem k tomu, že poslední tři knihy byly humorné, zeptala jsem se AI, jaký je humor autorky Martiny Boučkové.

Když umělá inteligence obratem vychrlila soubor informací, nestačila jsem se divit. Taková že jsem? Jako vážně? To jsem teda fakt hustá! Jenže ouha, umělá inteligence byla evidentně myšlenkami docela někde jinde… Obrázek níže, ani nemusíte číst, protože je to obsahově zcestné. Je to jako číst horoskop a najít si tam to, co se vám líbí, co je takzvaně na chlubení, i když to vlastně vůbec nemusí být pravda.

Foto: odpověď ChatGPT na otázky Martiny Boučkové

Přišlo mi to totiž podezřelé, tak jsem si řekla o příklad černého humoru Martiny Boučkové. ChatGPT se směle pustila do toho: „Samozřejmě, Martina Boučková je známá svými schopnostmi pracovat s různými typy humoru, včetně černého humoru. Jeden z příkladů černého humoru lze nalézt v jejím díle „Rok kohouta“.“

Plácla jsem se do čela. A hleďme, Martina nebo Tereza, umělé inteligenci je to evidentně šumafuk. Upozornila jsem AI, že mluví o Tereze Boučkové.

Upřímně, co AI v rámci ChatGPT vždy bezpečně dokáže, je se neustále omlouvat.

Od teď totiž přicházela jedna omluva za druhou, neboť co odpověď, to perla. V jednom z dalších příspěvků uvádí:

„Omlouvám se za předchozí zmatek. Pojďme se podívat na tvorbu Martiny Boučkové. Martina Boučková je známá česká spisovatelka, scenáristka a publicistka. Její humor je často založen na inteligentních postřezích, jemné ironii a sarkasmu, který dokáže trefně popisovat lidské slabosti a společenské jevy. Jedním z děl Martiny Boučkové je například kniha „Krajina s maskami“ …“

Ne, ani v tomto případě nejsem autorkou knihy Krajina s maskami a nepodařilo se mi tuto knihu ani dohledat. AI mi ani neposkytla link, kde k této knize přišla. A znovu se omlouvala.

„Omlouvám se za chybu. Nejspíše jsem si spletl informace. Zkusme to znovu a zaměřme se na správná díla Martiny Boučkové.

Martina Boučková je česká autorka, která se věnuje psaní fejetonů, povídek a také scénářů. V její tvorbě se skutečně vyskytuje humor, který můžeme zařadit do různých kategorií jako ironie, sarkasmus a někdy i černý humor.

Jedním z jejích známých děl je kniha „Osmý den týden“, která je sbírkou fejetonů…“

To už jsem skutečně vyjeveně „zírala“ na monitor. A nechápala.

Ne, také nejsem autorkou knihy Osmý den týden. A ani se mi znovu nepodařilo tuto knihu najít. Našla jsem jen Osmý den týdne, jsou to dva různé tituly. Jedním z nich je autor Josef Frais a druhým - což už jsou fejetony - je Karel Hvížďala. Jak se podařilo nakombinovat Hvížďalu a Boučkovou? Co mi uniká?

Nuže, rozhodla jsem se napovědět tápající umělé inteligenci.

Prozradila jsem jí, jaké knihy jsem skutečně napsala. AI se mi opět omluvila, aby následně vypsala, o čem ty knihy podle ní jsou a příklad mého humoru. Ani jedna odpověď nebyla správná.

Když si představím, že jsem se mnohdy opírala o odpovědi AI na témata, která jsem nechtěla pro široký nebo komplikovaný obsah samostatně studovat! A věřila jim! Včera ve zprávách jedna paní učitelka nadšeně oznámila, že si nechá od AI vypracovat otázky i odpovědi na test pro děti a má hotovo! Tak mám obavy, že tohle ještě není úplně to pravé ořechové.

Jednou bude určitě výborným nástrojem, ale teď k tomu má ještě nejspíš daleko. Nyní se zatím kryje větou na kraji obrazovky: „ChatGPT může dělat chyby. Doporučujeme kontrolovat důležité informace.“

Máte vy nějaké zkušenosti s AI, že by vám napsala zcela zcestné odpovědi?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz