Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Nestydím se za svou divokou minulost: Příběh Lenky s 62 muži za život

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Some Tale, zdroj: Unsplash (ilustrační foto).

Kolik partnerů a milenců za život je považováno za přijatelné číslo?

Počet partnerů během života je pro ženy citlivým tématem, o kterém mlčí, protože se obávají odsouzení. Jak je možné, že muž, který se pochlubí šedesáti dobytými srdci, je považován za šarmantního, zatímco žena, která přizná deset milenců, je běhna?

Článek

Často se ve společnosti traduje, že průměrný počet milenců nebo partnerů za život je kolem deseti. Pravda je zcela úplně jinde. Spousta slušných žen má za sebou více než dvacet milenců nebo partnerů, některé i mnohem více. Nyní mám konkrétně na mysli svou kamarádku Lenku, která se v 45 letech provdala do Berlína.

Je snadné soudit, pokud jste svého životního partnera potkali v mladém věku a brzy na to založili rodinu. Ale co když svou opravdovou lásku potkáme až v pozdějším věku? Kolik partnerů a milenců je pak považováno za přijatelné číslo?

Zkuste se zamyslet a spočítat, než skočíte do unáhlených závěrů. Jak je v naší ženské bandě obvyklé, každý pátek se setkáváme s kamarádkami a probereme nejnovější drby z uplynulého týdne, přičemž vždy vybereme jedno zajímavé téma k večerní debatě. Tentokrát se o slovo přihlásila naše vdaná kamarádka Lenka, která právě dorazila z Berlína. Navrhla téma o počtu partnerů a milenců v průběhu života. Byla ochotná se podělit o svůj životní příběh, za který se nestydí.

„Ráda bych, aby společnost měla jiný pohled na konkrétní čísla ohledně počtu partnerů a milenců, než aby jsme se my ženy cítily zahanbeně kvůli svému číslu,“ řekla v úvodu kamarádka Lenka.

Počet milenců, které máte za život, je podle Lenky ovlivněn mnoha faktory. Naše výchova, sexuální apetit, dobrodružnost a zvědavost, a jaké hodnoty a morálku přikládáme k sexu s někým cizím.

Hloupé uvažování o počtech partnera

Mít sexuální poměr s několika partnery neznamená, že jeden člověk je „čistý - slušný“ a ten druhý je „špatný - promiskuitní“. „Přesně tohle uvažování je hloupé,“ vysvětluje kamarádka.

Lenka vyrostla v rodině, která byla velmi tolerantní. „Moji rodiče nebyli pánbíčkáři a i když jsme doma nikdy nemluvili o sexu, dávali najevo, že sex je něco, co se praktikuje jen v lásce. Moje babička s dědečkem spolu spali jen třikrát v životě. Poprvé když počali mámu, a pak mé dva strýčky,“ šokuje Lenka.

Tehdy si Lenka říkala, že to není pohroma, ale na druhou stranu si říkala, že to také není předem daná norma.

Prošla si obvyklými zkušenostmi pro svou generaci a měla několik dlouhodobých vztahů. „Mé vztahy neměly moc dlouhou životnost. Nejdéle jsem vydržela s Liborem, to bylo myslím 6 let. Z nevydařeného vztahu mi zbyl syn Marek a dcera Soňa,“ pokračuje Lenka a oči se jí v mžiku rozzářily, když začala vyprávět o milencích: „Jakmile jsem se s Liborem rozešla, muže jsem střídala. Vždycky se to nějak zvrtlo a já si domu přivedla zajímavého samce. Bylo období, kdy jsem vystřídala i pět milenců za měsíc.“

Lenka byla poté devět let nezadaná, soustředila se na svou kariéru v jedné reklamní agentuře. Tehdy byla ještě pracovně velmi ambiciózní, stejně jako všichni její kolegové, a nechápala ženy kolem sebe, které považovaly manželství a děti za konečný cíl v životě.

„Můj táta vždycky říkal, že jsem jako syn, ne jako dcera. Měl pravdu. Ženy byly tehdy hrdé na to, že se chovaly jako muži, to bylo tehdy nějakou součástí étosu, že můžeš mít všechno,“ vzpomíná Lenka.

Kamarádka se ani netajím tím, že sex miluje. „Měla jsem a mám i nadále velmi vysokou sexuální touhu. Nikdy jsem neměla vztah, který by nebyl založený na sexu.“

Lenka za svůj život poznala 62 partnerů

Během svého života měla přesně 62 partnerů. Každý ze vztahů trval v průměru okolo jednoho dne až po několik měsíců. „Zdá se vám to promiskuitní?“ ptala se nás Lenka.

Spousta kamarádek reagovala v tom smyslu, že si to nemyslí. „Nikdy jsem nikomu neublížila,“ dodává Lenka.

Na svůj svobodný život vzpomíná s láskou. „Milovala jsem výlety, dovolené, sex v autě i v přírodě. Pořád jsem si říkala - to musím zažít znovu a znovu,“ vzpomíná Lenka.

„Můj kolektiv v práci na mě vysloveně žárlil, když jsem vyprávěla své víkendové románky,“ říká s úsměvem.

Svého nového manžela Lenka potkala na služební cestě v Berlíně, teprve před rokem a půl. Nikdy ji nepoložil otázku: Kolik mužů jsi měla přede mnou? „Já jsem také nikdy neviděla žádný smysl v tom, abych muži pokládala takové otázky,“ říká Lenka a doplňuje, že: „Myslím, že to, co se stalo přede mnou, je jejich věc a naopak.“

Nikdy neměla nutkání své partnery podvádět. Toho jsem zastánkyní i já, protože když je vám s někým dobře, proč mu nebýt stoprocentně věrná?

Kamarádka je toho názoru, že většina mužů kolem ní si myslela, že hodně sexu měla kvůli jejímu zaměstnání. „To je ale velký omyl,“ šklebí se.

„Nikdy se nebudu omlouvat a stydět za počet partnerů a milenců v mém životě. Mám krásné vzpomínky a svůj život jsem si z části zpestřila dobrodružstvím. Nelituji ničeho,“ dodala kamarádka Lenka nakonec svého vyprávění.

Lenka nám svým příběhem ze soukromého života chtěla říct, že i když má žena nebo muž ve svém životě větší počet milenců či partnerů, není to věcí za kterou se má člověk stydět.

Otázka, kterou Lenka položila svému budoucímu muži, nebyla s kolika ženami se vyspal, ale zda někdy někoho podvedl.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz