Hlavní obsah
Nakupování

Poláci zneužívají české zákazníky aneb Proč (ne)nakupovat na Allegro.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Irinayeryomina | Zdroj: Dreamstime (Ilustrační foto).

Na Allegro.cz jsem si koupila zboží, které se mi líbilo. Ale když jsem zásilku rozbalila, byla jsem šokovaná. Zboží bylo úplně jiné, než jsem si objednala. Jak jsem se vypořádala s polským prodejcem aneb proč (ne)nakupovat na Allegro.

Článek

Jste jedním z těch, kteří se nechali zlákat reklamou na internetové tržiště Allegro.cz? Myslíte si, že jste našli skvělou nabídku na vánoční dárek pro sebe nebo své blízké? Než se rozhodnete k nákupu, přečtěte si můj příběh a buďte opatrní.

V polovině listopadu jsem se rozhodla koupit na Allegro.cz nový počítač. Našla jsem tam nabídku, která se mi zdála neodolatelná: moderní herní počítačová sestava s procesorem Core i7, 16 GB RAM, 512 GB SSD, Windows 10 a zakřiveným 24palcovým monitorem SAMSUNG za pouhých 10.602 Kč. Produkt měl vynikající hodnocení od ostatních zákazníků a prodejce KOMTEK působil důvěryhodně.

Objednala jsem si tedy počítač a zaplatila online.

Foto: Martina Sulovari

Počítač, který jsem si na Allegro.cz objednala, neodpovídal popisu ani fotografiím.

Po pěti dnech mi přepravní společnost DPD doručila zásilku od Allegra. Byla jsem plná očekávání, že si užiju svůj nový počítač. Ale když jsem otevřela krabici, čekalo mě nepříjemné překvapení.

Počítačová sestava, kterou jsem dostala, neodpovídala tomu, co jsem si objednala. Monitor byl jiné značky, skříň počítače byla obyčejná, bez prosklení a RGB světel, a když jsem si zkontrolovala hardwarovou specifikaci počítače, zjistila jsem, že ani ta neodpovídala popisu. Byla jsem oklamána, doslova šokována.

Foto: Martina Sulovari

Počítač, který jsem od KOMTEKu obdržela, neodpovídá popisu

Okamžitě jsem kontaktovala polského prodejce KOMTEK a požadovala jsem vysvětlení a částečné vrácení peněz. „Dobrý den, objednala jsem toto PC jako dárek. Nicméně PC sestava neodpovídá fotografiím, monitor je zcela jiný. PC je také zcela odlišný. Set klávesnice a myši je také jiný. Zboží neodpovídá popisu. Očekávané řešení: částečné vrácení peněz, 2.000 Kč,“ napsala jsem v otevřené diskuzi společnosti KOMTEK prostřednictvím portálu Allegro.cz.

Po dvou dnech čekání na odpověď jsem si přečetla recenze prodejce KOMTEK na Allegro.cz. Zjistila jsem, že jsem jednou z mnoha obětí jejich nekalého podnikání. KOMTEK má stovky negativních a velmi podobných hodnocení.

Konečně mi prodejce odpověděl, že produkty, které mi poslal, mají stejnou nebo vyšší hodnotu než objednaná sada, a že nemůže snížit cenu. „Produkty, které jsme odeslali, mají hodnotu stejnou nebo vyšší než objednaná sada, v takovém případě nemůžeme snížit cenu. Pokud nejste spokojeni se zaslaným produktem, zašlete jej prosím zpět a my Vám vysvětlíme, proč jste obdrželi zboží, které neodpovídá nabídce,“ odepsal Daniel ze společnosti KOMTEK.

Zkusila jsem se obrátit na zákaznickou podporu Allegro, ale ta mi také nepomohla. Řekli mi, že musím řešit problém s prodejcem, a že oni nemají žádnou odpovědnost. Cítila jsem se bezmocná a podvedená. Napsala jsem tedy negativní recenzi k danému produktu a přidala jsem fotky zboží, které jsem obdržela.

Doufala jsem, že tím varuji ostatní zákazníky před podvodem. Ale k mému zděšení, druhý den byla moje recenze smazána. Zjistila jsem, že nejsem jediná, komu se to stalo. Na Allegro.cz se totiž dají najít stovky podobných případů, kdy lidé dostali jiné zboží, než si objednali, a když se snažili upozornit na podvod, byly jejich recenze odstraněny.

Je to skandální. Allegro.cz tím dle mé zkušenosti a názoru podporuje nekalé praktiky polských prodejců, kteří zneužívají české zákazníky. Místo toho, aby chránilo spotřebitele, chrání podvodníky.

Koneckonců se mi dodnes nikdo z Allegro.cz ani z polského KOMTEKu neomluvil. Na vrácení platby stále čekám i přesto, že jsem zboží vrátila před týdnem.

Tímto článkem chci varovat všechny, kteří uvažují o nákupu na Allegro.cz. Nedělejte stejnou chybu jako já a nenechte se nalákat na velmi nízké ceny. Nakupujte jen v ověřených českých internetových obchodech. A pokud už jste byli oklamáni, nebojte se podat stížnost na Českou obchodní inspekci nebo na Evropské spotřebitelské centrum.

Sepsáno na základě vlastní zkušenosti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz