Aktuální dění

Vědci z NASA oznámili datum, kdy Zemi ohrozí asteroid Bennu

Foto: NASA/Goddard/University of Arizona, oficiální zdroj: NASA (nasa.gov)

Asteroid Bennu. Snímek asteroidu Bennu pořízený 2. prosince 2018 kosmickou lodí OSIRIS-REx ze vzdálenosti 24 kilometrů.

Vědci z NASA oznámili přesné datum, kdy Zemi ohrozí potencionálně nebezpečný asteroid Bennu. Podle vědců lze následky jeho případného dopadu srovnat s výbuchy až 22 atomových bomb.

Pokud vědci z amerického Národního úřad pro letectví a vesmír (NASA) počítali správně, tak 24. září 2182 je přesné datum, kdy bude planeta Země ohrožena asteroidem Bennu. Informace o tomto riziku zveřejnila NASA na svém webu.

Pravděpodobnost, že taková tragédie postihne budoucnost naší planety, je naštěstí stále téměř zanedbatelná.

Podle nejnovějších výpočtů, které zveřejnil americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) na svém webu, činí pravděpodobnost dopadu asteroidu Bennu na planetu Zemi přibližně 1 ku 2 700.

„Pokud se nebezpečný asteroid přiblíží k Zemi deset nebo více let před potenciálním dopadem, pravděpodobně bude čas zahájit vychylovací misi k asteroidu. Stačilo by jen posunout jeho oběžnou dráhu o kousek – jen o tolik, aby nedošlo ke srážce se Zemí,“ uvedla JoAnna Wendelová z NASA.

O asteroidu Bennu

„Asteroid Bennu byl objeven 11. září 1999 a v průměru má 262,5 metrů. Je to jeden ze stovek tisíc asteroidů, které obíhají kolem Slunce mezi Marsem a Jupiterem,“ uvedl Dr. Mike Moreau, zástupce projektového manažera pro misi NASA OSIRIS-REx.

NASA již skoro 30 let pozoruje tento potencionálně nebezpečný asteroid. Pro Zemi by jeho dopad mohl znamenat veliký problém. V roce 2016 vynesla raketa Atlas V do vesmíru sondu OSIRIS-REx, která poté zamířila k asteroidu s cílem dotknout se povrchu a poskytnout NASA dostatek snímků, záběrů i vzorek pro další zkoumání na Zemi.

Aktuálně je program OSIRIS-REx skoro u konce a v neděli 24. září již bude NASA připravena vyzvednout návratovou kapsli s přibližně 250 gramy samotného asteroidu. K vyzvednutí kapsle dojde v poušti v Utahu.

„Od chvíle, kdy se na Zemi objeví kus historie Sluneční soustavy, nás dělí už jen několik dnů,“ sdělila Nicola Fox z Ředitelství vědeckých misí NASA.

Použité zdroje: