Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 21. 8. 2004, ISLÁMÁBÁD, Pákistán

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Ještě jednou kemp pro cizince v Islámábádu. Opět se omlouvám za nedostatek snímků i vzrušujících historek, kterými bych hluché období čekání na vízum mohl okořenit.

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Další den „čekání na Godota“ byl výborně zpestřen návštěvou MS juniorů ve squashi, kam jsem se dostal bez problémů, aniž bych někomu musel říkat jméno generála letectva, na kterého mě předevčírem odkázali. Stráži u vchodu jsem jen rázně nahlásil: „I am here to watch a squash match“. V jeho reakci byl okamžik zaváhání, ale jen maličký, pak mě „přejel“ přenosným detektorem kovů a byl jsem uvnitř. Tam si mě ještě odchytl nějaký pořadatel a lehce vyzpovídal, ale pak mě nechali být.

Shlédl jsem tréninkovou seanci amerického nároďáku, ve kterém byl neuvěřitelný tlouštík. Fakt špekoun. Následovaly 2 mače naostro, ve kterých Pákistánci deklasovali Australany dvakrát 3:0 a o kterých jsem se až později dozvěděl, resp. dočetl na vývěsce, že to byla semifinále Individuals Plate.

Bylo tam fajn. Klimatizace, žádní komáři, záchody se spritzem, a ještě na co koukat. Pohoda. Dokonce jsem se na to i patřičně vystrojil.

V kempu následovalo praní opět shnilého ručníku a dalších svršků a pak další cesta do photoshopu v F-10. Foťák mi bez problémů vydali i s kartou a na dotaz nabídli k mému překvapení celkem levný čínský digi noname značky All-Right za 6.000 Rs.

Následovala netová seance, shami burger, nákup jogurtu, manga a banánů a šupky do kempu to všechno spořádat. Hned po nudlovce.

Když jsem zkusil jen tak pro formu rozbitý foťák zapnout, velmi mě překvapil, neboť naskočil a podle mě funguje kromě displeje, který je teď pro změnu celý bílý. Abych se přesvědčil, zda funguje skutečně, poprosil jsem sousedy Holanďany z Landroveru, u kterých jsem si všiml notebooku. Bohužel se nám nepodařilo s foťákem navázat spojení. Stále si však myslím, že funguje a že bude stačit, když se naučím nazpaměť základní menu a vše bude v pohodě. Dokonce se budu moci těšit na fotky jako za starých dobrých časů kinofilmu.

Takto jsem si v žertu zahrál na sportovního reportéra z dění na MS juniorů ve squashi ve zvláštní zprávě domů:

Zpravodajství ze 13. MS junioru ve squashi, Islámábád, 22. 8. 2004

Zdravím všechny příznivce squashe z Islámábádu, dějiště 13. MS juniorů, a přináším výsledky ze dvou zápasů 5. dne soutěží a zpravodajství z turnaje. Hlavním tahákem byla obě semifinále Individual Classic Plate, kde se sešli reprezentanti Pákistánu a Austrálie.

V 1. zápase se utkal Ben Reece a Aquib Hanif a v 2. Bilal Zaman a Ryan Cuskelly. V 1. semifinále vyprovodil Hanif z dvorce Reece za 25 minut s výsledkem 9-2, 9-4, 9-7 zásluhou především přesných úderů a důsledné hry podél bočních zdí. V 2. sadě Australanovi vysvitla malá naděje na zvrat utkaní hlavně díky chybám soupeře, který však průběh sady včas obrátil a s přehledem dotáhl do vítězného konce. V posledním setu držel Australan dlouho s Pákistáncem krok, ale matchball patřil opět Pákistánci, který ho bez problému proměnil.

Ve 2. semifinále deklasoval Bilal Zaman Ryana semifinále za překvapivých 18 minut. Mladý Australan doplatil především ve 2. sadě na časté přerušení hry v důsledku tzv. „body faults“, což ho vyvedlo z herní pohody a ani ve 3. setu se mu nepodařilo výsledek 9-5, 9-0, 9-6 zvrátit.

Ve finále Individual Classic Plate se tak utkal Bilal Zaman a Aquib Hanif, čímž se potvrzují slova šéftrenéra pakistánské reprezentace, Jamsheda Gula, který se před turnajem netajil ambicemi na obhajobu zlata v turnaji týmů a zisku nejcennějšího kovu i v individuálních soutěžích.

Turnaj se koná v moderním, nove vybudovaném squashovém komplexu Misha Mir, který byl slavnostně otevřen teprve nedávno. Hlavním sponzorem turnaje jsou Pakistan International Airlines, Union Bank, Arif Habib Financial Services Group a partnerem turnaje výrobce balené vody Askare, která po Nestlé bude pravděpodobně další nezávadnou balenou vodou v Pákistánu (studie ukazují, že většina balené vody není nezávadná), neb i hráči, kteří ji pijí, jsou schopni nastupovat ke svým zápasům.

Mistrovství provázejí přísná bezpečnostní opatření, včetně ozbrojené eskorty autobusu s účastníky z hotelu Holiday Inn, kde jsou všichni ubytováni, do nedalekého sportovního areálu Jinnah Stadium a Liaquat Gymnasium, jehož součásti je i aréna Mushaf Mir. Ochranu poskytuje policie Pákistánského letectva, které má nad turnajem záštitu. O přísnosti opatření svědčí i způsob identifikace a vpouštění „zpravodajů“ do dějiště, kdy klíčem ke vstupu je návštěvníkem náhodně generované heslo. Pro 5. hrací den heslo znělo: „I am here to see a squash match“. :-)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz