Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 24. 7. 2004, KAŠGAR, Sinťjang, Čína

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Pozor, nadměrný náklad! Kašgar, Sinťjang, Čína

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Den ve znamení naprosté pohody. Podtitulek by mohl znít Krmení holubů, tedy přesněji výkrm jednoho vyhladovělého. Ráno jsem si zaběhl na food market na nudle se slaninou a fazolkami a polévku, završil to zmrzlinou, která mi pokecala kalhoty a měla nejspíše za následek srajdu (vypadá to, že jen jednorázovou – je klid a neměla onu patologicky řídkou konzistenci). Následoval šlofík, kontrola e-mailů a procházka zbytkem města, které jsem ještě neviděl, spojená s obídkem na oblíbeném food marketu opět završeným zmrzkou.

Nechal jsem si nabrousit Václavův nůž. Nakonec kde jinde než v Kašgaru, království nožířů. Brusič to vzal pěkně z gruntu a dřív, než jsem ho mohl zarazit, obrousil snad půl čepele tak, jak je zde zvykem. Jinými slovy úplně ho zmršil. Nože je polovina a je tupější než před tím. Koupil jsem také meloun a bylo zajímavé, že v kamenném obchodě stálo kilo 5 Y, zatímco přímo z kárky mi chlapík prodal tak cca 3kg meloun za 3 Y. Pěkný rozdíl.

Foto: matěj holub

Pouliční brusič nožů právě ničí „švýcarák“, který mi kamarád Vašek dal na cestu. Je to s podivem, protože o Kašgaru se mj. říká, že je to království nožířů.

Před domluvenou večerní chatovou seancí (ne, nejedu k nikomu na chatu, jde o „chat“, foneticky česky „čet“, tedy on-line pokec na netu) jsem opět vyrazil na food market na večeři a v jednom stánku si poručil nudle. Paní přinesla velikou mísu, ale studenou. Potvrzuje se tedy, že nudle se servírují studené. Musel jsem zakročit, protože na studené nudle jsem neměl chuť. Samozřejmě mi nic nerozuměli, ani mou posunkovou řeč nepochopili, tak jsem popadl wok, prdl ho na sporák a misku s nudlemi do něj vysypal. To již pochopili, že chci nudle teplé a pěkně mi je osmahli a upravili. Za 3 fufníky, krása.

Foto: matěj holub

Rušno na ulici. Kašgar, Sinťjang, Čína

Následovala báječná relace s domovem, kterou tak akorát včas svým příchodem zakončil přikvačivší Michal Brunner, který byl jako vždy jaksi „rozvrkočen“ a nebyla s ním kloudná řeč. Rozloučil jsem se tedy a šel si koupit 2 piva, u jejichž popíjení již tradičně píši tyto řádky. Doufám, že můj kamarád, příslušník 4% menšiny, již spí nebo odjel.

Postřeh: po půlnoci, když provoz poleví, se přestává respektovat směr jízdy na kruhových objezdech, resp. alespoň na tom, který mám přímo pod terasou a který pečlivě sleduji.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz