Hlavní obsah
Cestování

Cesta do Asie, 20 let poté – 8. 8. 2004, CHITRAL, Pákistán

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: matěj holub

Chitral

Deníkové zápisky z téměř roční sólo cesty do Asie, den po dni, dvacet let poté.

Článek

Ještě že jsem neuvěřil včerejším informacím o odjezdu mikrobusu do Peshawaru v 17.00, protože ve skutečnosti přes noc nic z Chitralu do Peshawaru nejezdí. Raději jsem to ověřil ze 4 dalších zdrojů a všechny (kupodivu) potvrdily, že busík jezdí ráno a možná odpoledne, pokud se naplní. Ten však přijíždí do Peshawaru po půlnoci a to by bylo hrozné harakiri, tak kupuji lístek na zítra na 6.00 ráno.

Poté se jdu podívat do guesthousu Sinar Inn, který je nesrovnatelně lepší než Al-Farooq, a za 50,- Rs navíc stojí za to, a tak se stěhuji do lepšího.

V hogofogo Mountain Inn se snažím prodat průvodce, ale nabízejí mi za něj pouhých 300,- RS, a na to se můžu tak akorát vyprdnout, a tak odcházím.

Jdu se podívat na Chitral Fort, ale rozpadá se jim, a tak se do ní nesmí. Tu ruinu ani není odkud vyfotit, aby snímek stál za to, a tak jdu na internet, kde mají, světe div se, USB port a po domluvě mi vypalují fotky na CD za 100 + 80 za CD. Super! Zvlášť když si vzpomenu na fotolab v Islámábádu, kde si za vypálení řekli 30,- Rs za snímek + CD! Těch 350 fotek by tak stálo přes 10.000,- Rs!!! Snažím se též poslat pár fotek e-mailem, ale „naládování“ 5 fotek do zprávy mi trvalo hodinu a nejsem si ani jist, zda v pohodě odešly, ani vlastně tím, které konkrétně jsem k e-mailové zprávě přiložil.

Foto: matěj holub

Hrdě pózující financ v Chitralu s majestátným Tirich Mirem (7.706 m n. m.), nejvyšší horou Hindúkuše, v pozadí.

Kupuji rajčata a celkem hladový jdu do Sinaru uvařit poslední várku kolínek s tuňákem, tentokráte s mrkvičkou, cibulkou, česnekem, chili papričkami a rajčaty. Je to fááákt velká mňamina. Následuje vaření čaje (černého a zeleného) a celkem nucená (není kam uniknout) konverzace s holkou ze Singapuru, která vše ví a hlavně se evidentně strašně ráda poslouchá.

Naštěstí přichází majitel guesthousu, který za Chitral hraje pólo, a ten je pro děvče mnohem zajímavější než já, čímž mě vysvobozuje.

Také mě dva Afghánci, u kterých jsem kupoval rajčata, řekli, že vypadám jako čistokrevný Talibánec. Jestli jsem to s těmi mimikry nepřehnal!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz