Hlavní obsah
Názory a úvahy

Jdeme na svatbu. Kolik dát do obálky?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Armenanno/pixabay

Ilustrační foto

Se ženou jsme pozvaní na svatbu. Už máme sice v dohledné době termín porodu, ale Ema se cítí skvěle, takže se těšíme na možná poslední společenskou akci ve dvou.

Článek

Já jsem sice trošku nervózní, snažím se to však nedat na sobě znát. V prvé řadě moc nemusím moderní svatby. Za druhé jsem nervózní kvůli etiketě, která je zde jistě na místě. Další dva body je nervozita z případného předčasného porodu mé ženy a taky pořád přemýšlím, kolik že se očekává dát peněz do obálky.

Ono je to totiž takhle. My jsme pozvaní na obřad, ale ne na oběd. Ten bude jen pro rodinné příslušníky. Obřad v kapličce. Oběd na lodi na Vltavě. Raut a party na něčí zahradě. Tam bude DJ a nějaký opečený sele, řízky a obložené mísy. To přesouvání je strašně otravné a taky vím, kolik času tráví má žena přípravou. Koupila si šaty, protože už má opravdu velké bříško. Nové boty, aby nešla v žabkách. Kadeřnice a kosmetika je v plánu dva dny před obřadem. Ode mě se očekává oblek na obřad a něco méně formálního na zahradu. A ještě musíme najít nějaké vhodné místo pro oběd, aby ona nemusela ve svém pokročilém těhotenství cestovat tam a zpět. A taky bych si dal svíčkovou. Je to přeci svatba a já jsem v tomhle hrozně konzervativní a rád dodržuji tradice. Pro mě je svatbě patří knedlíčková polévka a svíčková na smetaně. Mňam!

A mně trápí, kolik že se očekává, že dáme do obálky. Říkal jsem si, že třeba 4 tisíce by mohly být tak akorát. Nejsme milionáři, jsme v průměru. Ema si myslí, že bychom měli přidat ještě dva tisíce. Myslím si, že toto téma je teď, ve svatební sezóně, dost aktuální. A tak mě zajímá. Kolik byste dali vy, v naší situaci.

Kamarádka je to ze školy. Jsou v kontaktu párkrát do roka. Na naší svatbě nebyla, protože nemohla. Ale pozvána byla. Takže bych řekl, že jsou si blízké ale už asi ne tolik, jako za studentských let.

A dám ještě jednu otázku:

Co máte nejraději na svatební tabuli?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz