Hlavní obsah

Věrnostní programy a jejich výhody

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: MB

Zkušené firmy dobře vědí, že udržení loajálních zákazníků není snadné, a proto neustále hledají způsoby, jak je získávat a udržet si je.

Článek

Jedním z tradičních marketingových nástrojů na podporu prodeje jsou věrnostní programy, které mají za cíl udržet stávající zákazníky a přilákat nové potenciální klienty pomocí nabízených výhod. Firmy se tak snaží dlouhodobě posilovat vztahy se svými zákazníky a motivovat je k dalším nákupům, čímž si upevňují svou pozici na trhu. Věrnostní programy lze rozčlenit do čtyř hlavních kategorií:

  • Dárkové – firma nabídne různé vzorky nebo dárky zdarma.
  • Slevové – tato metoda se uplatňuje při budoucích nákupech a zahrnuje promo akce, slevy, zboží za snížené ceny nebo různé poukázky na produkty v určité cenové hladině.
  • Rabatové – jedná se o slevu na konkrétním produktu, ale pouze do určité hodnoty.
  • Kombinované – obvykle zákazník získá kartu, díky které se stane členem klubu a tím pádem loajálním zákazníkem společnosti. Může sbírat body nebo jiné odměny, které lze použít při dalším nákupu nebo je uplatnit za dárky apod.

Úspěšné věrnostní programy a jejich příklady

V současné době ječnosti vytvářejí své vlastní aplikace. Například slavná kavárna Starbucks má aplikaci My Starbucks Rewards, která nahrazuje tradiční papírový systém sběru razítek za zakoupené nápoje. Aplikace také umožňuje společnosti sledovat preferovanou pobočku zákazníka, jeho oblíbené nápoje a jídla a nabízet relevantnější nabídky a lépe komunikovat se svými klienty.

I ve sféře zábavy existují věrnostní programy. PokerStars nabízí svým uživatelům program Stars Rewards, kde mají možnost získat odměny napříč různými produkty. Sbírajíc se tzv. StarCoin, které lze ukládat do šesti druhů truhel – modré, bronzové, stříbrné, diamantové a černé. Uživatelé tak mohou získat například vstupenky na turnaje a jiné ceny.

Kosmetická společnost Sephora má ve svém úspěšném programu Beauty Insider více než 17 milionů uživatelů, kteří sbírají body za své nákupy. Nejenže mají přednostní přístup ke slevám, ale za nasbírané body mohou získat dárkové karty nebo nakoupit zboží za výhodnější cenu. Díky tomu si mohou spotřebitelé dopřát více luxusu.

Společnost North Face, specializující se na výrobu outdoorového oblečení a sportovních produktů, nabízí věrnostní program VIPeak, který funguje na principu sběru bodů prostřednictvím jejich aplikace. Body se hromadí do třech základních úrovní a klienti si je mohou vyměnit za jedinečné zážitky jako horská turistika v Nepálu, lyžování, snowboarding nebo horolezectví na Aljašce.

Hotelový řetězec Marriott nabízí svůj věrnostní program Marriott Bonvoy prostřednictvím více než různých partnerských značek. Zákazníci mohou získat zdarma ubytování, letenky, cestovní balíčky, dárkové karty nebo účast na exkluzivních událostech a dalších kulturních zážitcích.

Z věrnostních programů tak mají prospěch jak zákazníci, tak společnosti, které se snaží své klienty potěšit a zvýšit svůj náskok před konkurencí. Jak se říká: „Náš zákazník, náš pán.“ A to je něco, co si my jako spotřebitelé jistě rádi necháme líbit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám